Hyperaktiv
Vad kan jag göra för att få mina marsvin "lugnare". Har tagit bort all form av fett foder. Dem får enbart grönsaker, gräs och hö. Båda men särskilt minstingen (3mån) vill aldrig sitta still. Springer marsvin i hjul ?
Små marsvin ska inte sitta still
Jag tycker att det låter jättebra att dom är pigga och aktiva.
Marsvin ska inte ha hjul.
Hanna
Tänkte just säga det jag med, marsvin särskilt som är så unga är bara friska och precis som dom ska om dom är pigga & mycket aktiva! Det är så dom är & ska vara. Så att vänta sig något annat av en bebis är nog omöjligt. När marsvinen blivit några år blir dom mer lugna djur.
Och hade jag varit som du hade jag nog inte slutat ge den lilla (om det bara är en ung du har vet jag ju inte) kraftfoder. Lite om dagen är bra när dom växer skulle jag tycka..
Säger som övriga att det låter bra och normalt! Var glad att de är pigga och rör på sig. Såsmåningom kommer de att lugna ner sig, även om det är olila mellan olika individer, hur mycket de busar runt som vuxna.
oki bra jag har märkt dem har blivit otroligt närgågna när dem kommer ur buren hoppar och studsar upp och ner i mitt knä och klättrar upp till ansiktet nu börjar det bli mysigt att ha marsvin igen nu när jag vet att allt är som det ska :) Har ju haft marsvin i många år men aldrig bebisar ^^