Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1341 ggr
[jejjas]
0

Färger

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet att det finns många här inne som är hur duktiga som hälst på det här med färger,  Så nu ber jag om lite hjälp =D

Jag har Satt Luella Choklad (Zobel) White med

Gulliver Cinamon agoutie.

Sitter nu å funderar på vilka färger det kan bli mellan dom,

Har försökt men färg kalkulatorn men fattar inte ett svatt av den XD

[jejjas]
0

Ingen inne som är duktig på det hela? Tungan ute

Creation
0

Hur ser stamtavlan ut?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[jejjas]
0

Gulliver är det

E: Black Golden

U: Cinnamon Ag

EE: connamon ag

UU: cream ag

Så bak gulliver är det Agoutie hella vägen shiftar mellan Cinnamon och Cream

Luellaär det

E: Saffron Ag

U: pe white

EE: black/ whit/cream

UU:Black/Cream

EEE:Black Himalya

EEU:Black/Cream/White

UUE: De golden

UUU:Black Dalm

Creation
0

#3 Fast om ex. Gullivers EU är cinnamonagouti eller creamagouti stämmer inte färgbestämningen. Två chokladagoutis kan ej ge svart och cinnamonagoutis och creamagoutis kan inte ge golden tillsammans. Säkert att det bara är cinnamon och cream bak där? Men det är väl egentligen oviktigt så länge man är säker på att E är black/golden.

Du menar att Luella är brun zobel, va(zobel med chokladanlag)? Luellas genkod är i så fall aa bb crch Ee P_ s_.

Gullivers genkod är Aa bb crcr Eep/Ee P_ S_.

Jag förutsätter att båda är rätt färgbestämda.

[jejjas]
0

#4 Gullivers pappa vet jag inte färgerna bak på mer än att farfar var black/golden och mamman va t&w han är inte ras eller färg avlad.

Luella skrev jag (zobel) för henne har jag alltid varit tveksam på hon är reggad som choklad/white..

Som jag ser det då när jag kolla i går så är det cinnamon och choklad som kan dyka upp då?

Creation
0

#5 Ja, cinnamonagouti, blekt choklad, brun zobelagouti och brun zobel, med eller utan vitt, bör komma i kullen. Är pappan Ee kan det även bli dew.

Rödögda motsvarigheter går också ifall båda föräldrarna är pe-bärare.

[jejjas]
0

#6 okej kan kan bli en hel del färger då :)

men Dew på två rubinögda djur? Förvånad är det möjligt? men å andra sidan säger jag inte nej till en Dew lakelande heller :)

Abico
0

#7 - Dew är ju ruby eyed :)

Hanna 

[jejjas]
0

#8 jaha XD där ser man vad jag vet hihi trode dom hade svarta ögon XD men har å andra sidan inte kolla nära på en Dew Flört

Abico
0

#9 - Dom ska vara så mörka som möjligt och det kan vara svårt att se att det är ruby eye. Du kan få kika närmre på mina på nästa utställning ;)

Hanna 

[jejjas]
0

#10 okej där ser man :) ja det får jag nog ta å göra Tungan ute

[jejjas]
0

# jag kan inte riktigt få det att gå ihop med att det kan bli Dew fattar inte riktigt Obestämd, är lite trög i bland Flört

Creation
0

Förresten, ifall Luella är brun zobel så måste hennes far vara fel färgbestämd. En saffronagouti kan inte ge en zobel. Däremot kan en creamagouti ge det.

[jejjas]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# Jo det är möjligt att han är det hanär reggad so byff/whoite så det är svårt att säg, sen är jag inte alls bra på förger så :S Men skikar med en bild på han här inte den bästa

Creation
0

#14 Han skulle mycket väl kunna vara creamagouti/white. Det är inte alltid så stor skillnad mellan buff och cream. Jag tycker att färgerna ofta ser ganska lika ut på icke-färgavlade marsvin.