Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 2332 ggr
Emmsann
0

Laholm 28/8

Den 28/8 är det utställning i Laholm. Vilka ska dit? :-)

Min Luneas Äppelmazarin åker med och ställs i Ras och pet!

//Emma

Royalz
0

Hittar jag någon att åka med så kommer jag nog :)

[starlights]
0

Jag ska dit och ställa två stycken marsvin.

_DKCH SCH SunQuicks Canasta, Self PE Golden - Pet
_SCH GP Polka Pig's Dark Knight Look, Self DE Golden - Ras & Pet

Emmsann
0

#1Vart bor du? :-)

//Emma

Abico
0

Jag hade tänkt åka men det blir nog inte så, får spara in bensinpengarna till Nordiska :P

Hanna 

Royalz
0

#3 Jag bor i Säffle. :)

Emmsann
0

#4 Det låter som en bra anledning :-)

//Emma

[Licroana]
0

Jag ska dit =)

Hjärter i pet och Polkapigs Sweetpea i ras o pet .

NinaS
0

Jag vill åka, men det beror på om mina vanliga resekamrater ska dit.

Lyan
0

Jag ska dit, men har inte anmält än.

Det blir iallafall Vienna och Vida i ras och grupp, Vida i pet, Visst i ras och pet. Kitty och Pereira i pet, sedan får vi se hur rik jag är (=luspank) om jag ska ha någon till med, vill gärna jaga ifatt sista silverkorten på några till.

Abico
0

Nu har jag räknat lite på det och planerar att åka ändå *ja vad kul!*
Förutsatt att hittar någon att åka med.

Hanna 

Emmsann
0

#10 Gud vad kul! Du bor i alingsås va? Kanske kan du åka med mig om du vill :-)

//Emma

Abico
0

#11 - Ja det stämmer, var bor du då? :P

Hanna 

Emmsann
0

#Kungsbacka! Ligger lite utanför göteborg ;-) Kan du ta dig till kungsbacka så får du gärna åka med resten av biten!

//Emma

Abico
0

Då var det klart att jag kommer också :)

#13 - Vad snällt men jag har löst det nu ändå, på närmare håll :)

Hanna 

Emmsann
0

#14 Härligt! Syns där :-)

//Emma

Lyan
0

Någon som åker från Blekingehållet som vill samåka?

FeliciaS
0

Jag blir lite sugen på att åka, insåg just att anmälningstiden inte gått ut :P En gris är ju redan delvis trimmad *hrm*

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Licroana]
0

#17 hehhe, klart du ska åka Flört

Abico
0

Jag ska anmäla imorgon, för nu har jag äntligen bestämt mig för hur jag ska ha det och vilka som ska med :P

#17 - Kanske finns det plats i samma bil som jag åker i, kan vara värt att kolla :)

Hanna 

Sandra-B
0

Nu har jag skcikat iväg anmälningen, skickade betalningen förra veckan :-)

Blev Sweet Dream's Sir Neon of Love, teddyhane 5-8 m, Sweet dream's Can't Help Falling in Love, teddyhane 5-8 m, Sweet Dream's Emil i Lönneberga, teddyhane över 8 m samt Sweet Dream's Madicken på Junibacken, teddyhona över 8 m som får följa med, samtliga i ras, samma gäng är också anmälda till NM.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

FeliciaS
0

Jag skickade precis iväg anmälan för SCh GP Kurkuma i ras och pet, samt Luneas Pimienta i pet. Nu hoppas jag att jag kommer iväg med :)

Mvh Felicia

Abico
0

Anmälan skickad här också.
Ice Cap, eng. crested DE white hona - ras, pet
Thíndor, self DE white hane - ras, pet

Hanna 

NinaS
0

Jag och ett par grisar kommer också! :)

FeliciaS
0

#23 Kul! :)

Mvh Felicia

Lyan
0

Nu har jag anmält Birk, Pereira, Rosa och Maily :-) Alla i pet.

Skulle tagit med mig Vida, Vienna och Visst men eftersom jag inte kan ställa Vienna och Vida i grupp skippar jag dem helt, Visst sparar jag ett par månader tror jag, då han är lätt att hålla i päls (än så länge…)

Emmsann
0

Härligt att så många kommer! Ser fram emot utstälningen :-)

//Emma

urfaren
0

jag ska dit och jobba med maten… MEn ska ställa peppar salt och kanel i ras och uppfödargrupp

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Emmsann
0

Jag är lite stressad över trimningen nu! Har inte börjat då jag varit borta i en vecka. Paniiiiik!

//Emma

Lyan
0

Tänkte ta med Elsa, Essie och Udo också, se om någon är intresserad av dem. Elsa och Essie har lärt sig ställa sig på bakbenen nu :-)

kajzzas
0

Laholm är ju hemma hos oss…var i Laholm är utställningen?

Får man komma dit och bara kika?
När? Var? Hur är ju redan löst haha…

[starlights]
0

#30 Hasslövs Bygdegård.

Abico
0

#30 - Du är välkommen att komma och titta, det är bara att stiga på.
Runt 10-11 tiden brukar allt vara igång så då är det nog roligast att vara där och titta.

Hanna 

kajzzas
0

Åh vad skoj det satsar vi på.

Hoppas det är ok att tre barn hänger med…
SkrattandeSkulle jag åka och kika på marsvin utan dem skulle jag nog bli bojkottad länge.

Stormviskaren
0

Eftersom att jag råkat ut för en olycka och inte kommer klarar av att resa upp till Nordiska så fick jag lov att åka upp till Laholm då ja kommer kunna åka bil i stället för tåg som jag skulle gjort till nordiska.

Jag kommer att ha med mig:

GP Artemis pantomim i Pet

Stormviskarens Smaragd i Ras och Pet

Emmsann
0

4 dagar kvar! Nu är jag lite smånervös xD

//Emma

Lyan
0

Hur långt har ni kommit? Jag skulle badat idag, men det bidde inte så, så imorgon har jag 8 marsvin att bada och göra i ordning :-/

FeliciaS
0

#36 Kurkuma är färdigtrimmad, kloklippningen är gjord (finputs kvar), öronrens och bad väntar imorgon. Jag har bara två dock :P

Mvh Felicia

Emmsann
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#36 Äppel är färdigtrimmad och kom nyligen ur badet. Han verkade acceptera vattnet denna gången faktiskt :-) Klorna är också klara och öronen tar jag ikväll!

//Emma

[Licroana]
0

har packat flera saker, sen ska jag åka till mina kompisar som jag åker med imorgon,

hos dom ska jag bada Hjärter.

Är ganska nervös, för har inte fått tag på uppfödaren så har ingen aning om hur man ska visa upp i ras, men får väl lära mig till nästa gång ;)

Lyan
0

Nu är vi hemma! Jag är så stolt, så stolt för jag klarade igen att köra hela vägen dit och hem själv :-D

Det gick bra (sådär, enligt mina mått, men jag är nöjd) fast inte alls så som jag tänkt.

Jag trodde det var Birk och Rosa som hade en chans då Pereira och Xander busar och popar popcorn så Perry har fått en ofrivillig snabb-bantning. Maily har alltid varit åt det smala hållet och hon har också varit väldigt aktiv sista tiden, massa muskler men inte ett uns hull.

Med hem följde det ett Silverkort för Birk, ett Silverkort och en BIS-7 för Maily, ett hederspris för bästa tegelsten till Rosa (där är muskler) och trevligaste humör till Perry. En Cuma! Snacka om att både jag och framför allt hans uppfödare var stolt :-D

Så 3 rosetter och 2 Silverkort till samlingen. Nu ska både Birk och Maily bara ha ett var så har jag två Guldpettar till :-)

Emmsann
0

Jag kom hem för några timmar sen. Det blev ingen rosett för Äppelmazarin i varken ras eller pet men matte är stolt och glad ändå :-P Han fick HP för gulligaste nos och självklart håller jag med domaren till fullo! Hem kom också en liten rexhane från Caviecares. Nu blev det helt plötsligt en himla massa marsvin att gosa med.

//Emma

Lyan
0

Kom på en sak till! ALLA som tävlade mot mina var redan Guldpet, många flera gånger om, jag är så stolt över mina :-D Maily slog Grappa och Birk slog Bobby Brown

FeliciaS
0

Nu är jag hemma och har fått i mig lite mat. Det var minst sagt en trevlig dag, och en väldigt välorganiserad utställning :) Resultaten är jag också nöjd med.**

SCh GP Kurkuma** vann sin klass i Pet med 91 poäng, fick sitt femte eller sjätte silverkort och blev BIS Pet 3! I ras fick hon bra kommentarer och 88 poäng, så det är jag också nöjd med. Det var första gången i Championklass och konkurrensen var hård mot tre andra jättefina grisar.

Luneas Pimienta, som igår fick ett sår i nosen av någon elak burkompis, fick trots det bra poäng i Pet men har precis gått upp från junior och kunde inte riktigt hävda sig mot de andra :P Hon fick dock HP för trevligaste humör.

Mvh Felicia

Lyan
0

#43 Ni gick mot Rosa va?

Abico
0

Det känns som om jag varit iväg på tvådagarsutställning, haha. Fast det kanske nästan kan räknas som det. Åkte upp till husvagnen i fredags kväll (framme runt 22-23) och sedan var det uppstigning klockan fyra på lördag morgon för att åka och möta upp resesällskapet. Hemma i min egen säng var jag inte före 23 igår kväll, ganska trött och vääldigt luddig i huvudet ;)

Ice Cap fick sitt andra cert (ett kvar, tjoho!) och i pet 3/3 med 91p och HP för mjukast päls. Med sig hem fick hon också pojkvännen Quiz som också plockade cert under dagen, men dom ska plocka sina tredje cert på NM innan dom flyttar ihop Flört

Thíndor fick CK och slog brorsan (fastän jag fortfarande vet vilken jag tycker är snyggast av dom två just nu, det håller jag fast vid). I pet blev han 2/4 (slagen av brorsan, haha) med HP för vackrast ögon (vilket är precis samma kommentar som hans mamma fick när hon var lika gammal och ställdes för samma domare - släktdrag). Sedan gick han och blev BIS Pet jr 4.

Och sen blev det en liten planerad överraskning som följde med hem också, men hon ska få en egen tråd för hon är så söt Kyss

Hanna 

Abico
0

Måste ju visa bröderna också Oskyldig
Gaeldor BIS jr 3 och Thíndor BIS jr 4.

Hanna 

Stormviskaren
0

Pantomim fick sitt 5e silverkort igår men han placerade sig inte i finalen tyvärr.

Smaragd fick sitt andra silverkort och blev BIS pet junior 2! hon fick även CK i ras!

Fick med mig en extra sötnos hem också. Hon skulle ges till djuraffär men jag tyckte att hon var så söt så jag tog henne, hon får ingå i pet avlen :D Trolletrix Mixie

NinaS
0

Jag hade också en trevlig dag i Laholm. :) Junimas Quiz fick 90 p i pet, kom 3/4 och fick HP för dagens blick. I ras blev det 89 p och cert! Gaeldor fick 88 p i ras, men blev slagen av brorsan. I pet fick han 89 p, silver, kom 1/4 och sedan 3a i juniorfinalen! För bildbevis se #46. :)

annicasvensson
0

hejsan!

jag och mina barn var nere och tittade i hasslöv, där vi bor på alla söta marsvin och det blev så att vi kom hem med två stycken marsvin som fick heta sötnos och sassi, de har sovit sin första natt nu i sin bur, och idag har barnen byggt ett fint hus åt dem. den svarta (sötnos) är helt lugn och harmoniskt till sättet medans den andra är mer orolig och låter ganska mycket av sig(sassi). då det var länge sedan man hade marsvin själv så vet jag inte om det är normalt för marsvin att de piper och låter. men de har ju oxå bytt miljö så det tar kanske ett tag för dem att vänja sig vid sin nya omgivning.

FeliciaS
0

#49 Då tror jag att jag såg er, om ni marsvinen i en kartong med er hem? :)

Det är normalt att de pratar, marsvin är pratglada :) Och precis som du säger tar det tid för dem att anpassa sig till sin nya miljö. Skapa gärna en ny tråd om dem och lägg in bilder.

Mvh Felicia

annicasvensson
0

hej

nä vi hämtade våra marsvin i en transport bur som vi har till vår teddy kanin men jag såg även de som hämtade marsvin i en kartong med sig hem.

FeliciaS
0

#51 Aha, då vet jag inte ;)

Mvh Felicia

kajzzas
0

Skäms Är det så udda att ta hem nyköpta marsvin i kartong att ni alla kommer ihåg oss???

Så fick jag hem mina marsvin när jag var liten och igår gick det jättebra. Store grabben satt med lillhonan i kartongen och sin fleecejacka över och lille grabben satt med lillhanen i locket med sin fleece över…det funkade kanon.

Anledningen till att vi var där så länge var ju att vi väntade ut Lillhonan som skulle ställas ut i uppfödarklassen. Det var en seg väntan men verkligen värt det! Hon är jättefin!
Ska försöka fota imorgon.

Alla känner apan men apan känner ingen haha…Oskyldig

FeliciaS
0

#53 Haha, det är inte udda alls ;) Jag hade gjort detsamma om jag inte hade plats i transporten, eller inte hade den med. Det råkar bara vara så att jag kom ihåg att det vara några som var nära där jag satt so plockade ner marsvin (och det gör ju många på en utställning…) i en kartong (vilket inte är lika vanligt - det brukar vara upp och ner ur duvtransporterna). Hade ni haft en ex. grå transport hade jag skrivit det istället :P

Kul! Ser fram emot bilder imorgon.

Mvh Felicia