Critter Berries?
Hej!
Jag ska köpa godiset Critter Berries till mina marsvin.
Men dom verkar ha slutat sälja det på Husdjursbutiken.se..
Vet ni någon annan stans man kan köpa det? :)
-// Ida
// Ida och marsvin.
"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"

Jag hittade detta svar på frågan…
Svaret kommer direkt från Oxbow och texten hittade jag på följande site http://www.bunspace.com/forum/thread?tid=2206
Om det fortfarande finns i den svenska handeln är för mig okänt.
Tillägg till texten:Efter lite Googlande hittade jag detta företag som enligt siten skall kunna leverera …
http://www.djurfoder.nu/oxbow-critter-berries-p-67.html?osCsid=c7a27c62310f38ca2f74a07b4063d389
Om detta är möjlig, tja det vet jag inte …
Flemming
Thank you for contacting Oxbow. We certainly understand your frustration about Critter Berries being discontinued. Unfortunately, we ran into problems sourcing ingredients and manufacturing Critter Berries, so we have been forced to discontinue the product.
I am happy to let you know that we are currently working on an exciting new line of treats that is set to launch in a few months! The line includes a variety of nutritious snacks for small animals.
Again, we apologize for any inconvenience that discontinuing Critter Berries may have caused. Please feel free to contact Oxbow if you have any further questions or concerns.
Jaha vad synd..
Hoppas det går att få tag på någon stans.
Jag kan ju ge sallad och så men jag vill ha något godis också :)
Tack för svaret!
-// Ida
// Ida och marsvin.

Jag tycker bestämt du skall prova med Djurfoder.nu
Det kanske står några förpackningar och väntar på dig …
Nu gick jag inte så långt så att det blev en beställning,men kanske dom har till dig …
Lycka till.
Flemming
#3: Okej :)
// Ida och marsvin.
Det står inte vad frakten kostar?..
// Ida och marsvin.

Frakten och uppgifterna runt dessa finns på http://www.djurfoder.nu/pages.php?page=shipping&osCsid=c7a27c62310f38ca2f74a07b4063d389
Nu vet jag inte var i landet du bor så jag kan inte räkna ut det till dig.
Om du går in på Posten.se kommer du till portotabeller och fraktkostnader.
Tydligen så skickas dom små beställningar via posten och lite större med DSV Road AB.
Om du kan vänta tills i morgon, för då kan du ringa Djurfoder.nu och fråga,dels om dom har "karamellerna" kvar och hur mycket det kostar för att få hem dom.
Kontaktuppgifterna står på följande sida http://www.djurfoder.nu/pages.php?page=privacy&osCsid=c7a27c62310f38ca2f74a07b4063d389
Flemming

Hör ni allihopa !
Finns det verkligen igen som kan hjälpa Ida ?
Jag har mailat importören, Liz Knutsson på SMF Östra och Regiondjursjukhuset Strömsholm.
Importören och Djursjukhuset har inte svarat ännu …
Liz Knutsson på SMF Östra mailade tillbaka några timmar senare och nu jobbar även hon på saken.
Ni här på forumet, vart tog alla vägen, visst finns det väl någon som har lite info eller kanske rent av har ett rejält lager av Critter Berries liggandes därhemma.
Gör 12-åriga Ida glad och hjälp henne med Critter Berries.
Tilläggas skall att Ida bor i Östergötland.
Vänligen Flemming
#7 Det går ju att köpa hos Djurfoder.nu så hon har ju redan fått svar på sin fråga? :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#7 Tack :D
-// Ida
// Ida och marsvin.

Jo Felicia, visst har hon fått ett svar.
Nu var det bara så att Djurfoder.nu har en ganska så hög transportkostnad och en 12-åring har nog inte hur mycket pengar som helst.
Därav min fråga till forumet.
Felicia, du kanske sitter på några påsar som Ida kan få köpa ?
Någon annan som känner för att hjälpa Ida ?
Flemming
Men eftersom hon är 12 år är hennes föräldrar skyldiga att betala för djuren, då det är dom som har ansvaret.
Det är inte så vanligt foder, och det kan vara svårt att få tag på, vet någon var man kan köpa det är det jättebra och då tror jag man säger det, man behöver ju inte tjata en massa bara för att hon är yngre än flera andra :)
#10 Nu har #11 redan skrivit det som jag också tänkte poängtera.
Och nej, hade jag haft påsar över hade jag skrivit det med en gång :P Jag har runt 10 godisar kvar i påsen här hemma ^^
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

11 & 12 har PM
# 2
Om nu inte Fleming får tag på något annat ställe som säljer Critter berries, så tycker jag du ska prova från djurfoder.nu, det är inte ett så vanligt foder och därför är det ganska svårt att få tag på..
Annars går det minst lika bra att bara ge dom naturligt godis, grönsaker som paprika, gurka eller annat som dom tycker är gott :-)
I Hudiksvall på smådjurskliniken så beställer de hem detta godis till mig som vill ha.
#1 Länken du visar upp med svaret är daterat 2008.08.01 och jag har för 3 veckor sedan beställt hem en ny påse och då var det inga problem att ta hem nytt
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Så det jag glömde skriva är att om du har någon djurklinik eller affär som redan säljer andra produkter från oxbow så var inte rädd och fråga om de även kan ta hem dessa critter berries 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Det låter ju riktigt bra …
Hur är det med datummärkningen på dom senast inköpta påsarna ?
Oxbow slutade som sagt var med produktionen 2008 och dom kan väl inte hålla sig i evigheter eller har jag fel ?
Priset vill vi naturligtvis veta ?
Den senaste importören av Oxbow heter Aveo och finns i Lomma-Skåne
Nu har dom inte svarat på ett mail från måndagen, så seriositeten hos företag är kanske inte 100-procentigt …
Företaget säljer endast till butiker för er som undrar!
Vänligen
Flemming
#17 Om man får många mejl så kanske man inte hinner svara samma dag…
#17 Ska kolla datumet på påsen när jag kommer hem men jag tror säkert att de inte säljer gammalt.
Är du helt säker på att de har slutat med produkten? Kan det inte vara så att den har återupptagits igen, det är ju trotts allt 2 år sedan och mycket kan hända då
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Nja,tveksamt för dom listar den inte på deras sajt.
Nu går utveckligen framåt för varja dag men jag hittar inte något som kan tänkas vara ersättare till CB.
Jag lägger in länken till Oxbow så kan forumet hjälpa mig att leta.
http://www.oxbowanimalhealth.com/
#18 Där jag är anställd har vi som policy att mailen skall besvaras inom en timme.
Hur dom prioriterar,det vet dom bara själv och har jag bråttom, då kan jag ta telefonen …
Nu avaktar vi och ser vad Stirrup hittar fram till …
#20 Har precis kollat igenom deras hemsida och jag kan heller inte hitta något. Återkommer i eftermiddag om vad för datum det står på påsen då jag ej är hemma nu.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Nu gott folk, nu har jag information till er …
Jag pratade med Patric på Aveo i Lomma, som importerar Oxbow till Sverige.
Han har ett femtiotal påsar i lager och därefter är dom helt slut dvs. det går inte att få tag i fler förpackningar överhuvudtaget.
Någon datummärkning kunde han inte hitta på förpackningarna.
Om texten var för liten eller CB håller i evighet är just nu en gåta.
En lista på återförsäljare kommer att läggas ut på Aveo.s sajt, ganska så snart …
Nu skall jag klandra mig själv, så ni får något att skratta åt!
Den närmsta återförsäljare sett från min arbetsplats är Malmö Djursjukhus och dom ligger c:a 500 meter bort …
Dom kan ta hem påsar från Patrics lager och priset blir 50:- till privatkund.
Ida, du har ett Pm
Tittade precis på min påse och kan inte se något bäst före datum, tänkte först att det kanske stod på flörpen som man klipper bort.
Ett nummer står det iallafall och det är 03808
Vilket dektektivarbete du har hållit på med idag!
Verkligen synd att det inte finns att få tag på så länge till, mina grisar fullkomligen älskar detta godis
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Tack för hjälpen Stirrup.
Att försöka hitta fram det omöjliga ger mig en "härlig känsla" och finns det bara tid, då kan jag gå på djupet …
Jag skall prata med Aveo/Patric i morgon och lovar höra om han har en återförsäljare nära dig.
Visserligen finns det bara 50 påsar hos importören men är det evig livslängd på CB då finns det helt klart större chans att hitta dom hos återförsäljarna.
Jag tror knappast att dom kastar CB även om dom har stått och samlat damm på hyllorna.
Jag hör med Patric om han vet något om siffrorna.
Priset på påsarna är tydligen 50:- i hela landet.
Flemming
#24 Jag har en återförsäljare nära mig, i Hudiksvall där jag beställer ifrån :-) Så där behöver du inte lägga ner någon energi, om det var mig du menade 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#25 Jo det var dig jag menade och hade jag haft lite bättre minne …
Det upplysningen gav du idag klockan 11:28
Nu tror jag det är dags för ett litet avbrott!

Idag har jag besökt Aveo dvs. dom som importerar Oxbow.
Ett litet företag ute på landet med ett lager som är rent och fräscht.
Företaget består av tre personer vars fötter är förankrade i den skånska myllan och människorna är så lång ifrån "slipsnissar" man kan komma.
Patric som jag pratade med, berättade att Critter Berries är inte i produktion längre och på deras (Aveo) hylla fanns det c:a 50 påsar kvar.
Igår berättade Stirrup att det finns en sifferkod på påsen.
Samma siffror (03808) finns på påsarna hos Aveo och troligtvis är det någon form av ID-nummer.
Något datum kunde jag inte se på påsarna men om det betyder evig hållbarhet …
Patric rekommenderar er som vill köpa Critter Berries att ni kontaktar er djuraffär, veterinär eller någon som säljer djurmat.
Fråga snällt om dom kan ta hem några påsar och skulle det vara fraktkostnad på produkten, då brukar det ordna sig, vilket jag tolkade som "köper affären Critter Berries, då köper dom säkert något annat med" och helt plötsligt har Aveo en kund till …
Tänk nu på att det bara finns 50 stycken kvar hos Aveo men har du tur kan det finnas på någon hylla nära dig!
Nu tror jag att vi har löst alla spörsmål och skulle jag ha missat något, då skickar ni ett Pm, så att den här tråden inte blir milslång …
Bästa hälsningar till er alla.
Flemming
Bra jobbat Flemming! Du är verkligen otrolig, jag är väldigt imponerad 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se