Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 2539 ggr
Creation
0

Mina flickor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, jag tycker att det är på tiden att jag presenterar mina senaste marsvinstillskott! Denna gång blev det ett par tjejer. Jag märker att det var ett tag sen… att de inte har något paket där bak känns lite konstigt. :-P

Här är i alla fall lillflickan som kom hit först, Vibys Cha Cha. Hon har kommit att kallas Brumma här i hushållet, vare sig jag vill eller inte. ;) Min syster och min mamma bestämde sig för att de skulle få döpa henne. Det lilla busfröet föddes 25/7 i år och hon är alltså 7½ vecka gammal idag. Som ni ser är hon en sheltie av färgen golden(troligen P.E, trots att bilder inte visar det särskilt väl).
Kan tillägga att flygöronen gått ner nästan helt nu.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Creation
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här är andra tösen, Vibys Nell(kommer antagligen att kallas det eller Nellie). Hon föddes den 13:e april i år, vilket betyder att hon är 5 månader gammal idag. Rasen är coronet(åh, som jag har saknat att ha en coronet i hushållet!) och färgerna är white/buffagouti/buff. Hon kom hit i måndags.

Sofieproppan
0

Jättefina och söta är de båda två! Vilka fina färger coroneten har.

Abico
0

Åh nu kom en bild på Nell till sist också, söööt Kyss

Ja båda flickorna är förstås jättesöta!

Hanna 

[Licroana]
0

Ååh så fina !

Grattis! :-)

[Strawberi]
0

Åhh så söta töser!

Myosotis
0

Så roligt! Jag kommenterade just till uppfödaren i söndags att Nell är så sött tecknad i ansiktet. Varpå h*n torrt konstaterade att h*n gärna sett att Nell hade haft någon färg även på bakdelen av kroppen… Sådär har du en utmaning Creation! För du ska väl fortsätta att ställa henne till SCh??

Creation
0

**Tackar å tjejernas vägnar för komplimangerna. ;)

#6** Det som är så gulligt! :-) Men jag förstår att hon kanske hade önskat det, av anledningen att ev. kissfläckar syns så himla tydligt på vit päls.

Ja, tanken och förhoppningen är hon ska fortsätta ställas, så att hon kan bli SCh. Än så länge ser det ganska ljust ut. Nell är lite bitchig och schasar iväg Brumma så fort hon blir närgången. I två dagar har det i alla fall gått fint, men det blir ju till att se hur det utvecklar sig… nästa utställning jag skulle kunna gå på är ju inte förrän om en månad.

Emmsann
0

Åh så fina långhår! Dom är verkligen för söta :-)

//Emma

1da98
0

Jätte söta! :-)

// Ida och marsvin.

"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"

Fridaaaa
0

Vad söta! :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Maijah]
0

Vilka små söt-gummor! ^^

Sandra-B
0

Så söta!
Grattis till nytillskottet :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Atensia
0

Så söta flickor! :)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se