Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1641 ggr
Homeli
0

Cavia Complete?

Mina Marsvin älskar det här fodret, men sen jag har börjat kolla runt lite på den här sajten så verkar det som att majoriteten använder sig av oxbow. mina marsvin äter mer hö än mat, men någon som vet om Cavia complete är ett bra foder?

MVH/Elin

Stormviskaren
0

Jag har ingen erfarenhet av det fodret men själv använder jag Lottie pellets vilket mina djur älskar och det fungerar bra på dem.

isblixt
0

Min hona fick Cavia Complete ett tag och älskade det. Jag är ingen näringskunnig människa direkt, utan kör på sånt som min älskling tycker om. Dock handlar jag all mat från veterinären. Nu har hon Oxbow, ingen favorit enligt henne men det går ner. Cavia Complete var en stor favorit :) Hon får dessutom fri tillgång till pellets då hon är lite äldre och har svårt för att hålla uppe vikten.

Albtraum
0

Använder Cavia Complete själv just nu och det verkar vara ett helt ok foder. Rejält högt fiberinnehåll och inte så mycket kalicum. Däremot så verkar oxbow vara snäppet bättre.

FeliciaS
0

Du kan ganska enkelt avgöra om det är ett bra foder genom att läsa innehållsförteckningen. Vad innehåller fodret? Vilka näringsvärden har det? Ett bra marsvinsfoder ska innehålla mycket fibrer, men lite protein, fett och mineraler.

Jag använder dock inte pellets alls utan kör enbart på sädesslag, tycker det är bäst på alla sätt och vis. Kornkross och skalad helhavre får mina marsvin, och håller vikten jättebra av det.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus