Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersajtenifokus
Läst 1171 ggr
[Maijah]
0

Vad händer?

Jag tycker att det har blivit jättedålig stämmning på forumet den senaste månaden eller vad det nu är. Känns som det är mycket tjaffs & bråk :/

Jag skippar totalt de trådar som det förekommer bråk i nu, ja jag är ganska lättretad så jag börjar lätt bråka. Men jag försöker uttrycka mig på ett trevligt sätt, även om jag tycker någon gör något helgalet elr så.

Känns inte lika roligt att komma in här och skriva längre. Det var mycket bättre, trevlig stämmning här inne för några månader sen. Tycker iaf jag. Synd, för det här är i grund & botten en väldigt trevlig sajt med många trevliga människor.

Lyan
0

Jag kan erkänna att jag har nog bråkat lite. Dels har jag känt mig provocerad, blivit messad mitt i natten, blivit "idiot"förklarad för att jag har en (flera?) diagnos(er) och sedan tråden med husen.

Dessutom har de höjt min medicin så jag har varit på gränsen till något som kallas hypomanisk, då har man inte riktigt alla spärrar som ska vara på plats.

Jag har inte tänkt mig för och skrivit klumpigt flera gånger.

Fast hustråden var från början bara menad som en lite skojig berättelse om en dråplig händelse. Och då hade jag ändå varit jätteduktig med att inte avslöja någon, varken namn, kön eller någonting.

Sedan kan det nog mycket bero på NM, mycket nerver och press inblandat. Folk har varit stressade och trötta och då är det lätt att man säger fel eller överreagerar.

(Fast flera gånger sista tiden har det inte varit överreaktioner enligt mig)

[Maijah]
0

#1 Ja, du ska veta att om jag skulle fått ett sms från någon person som jag egentligen inte känner och sådär som hände dig så skulle jag inte blivit direkt glad kort sagt. Jo det har du nog rätt i, det är väl mycket stress runt NM kan jag tänka mig. Men det är nog inte bara utställare som bråkar heller.

Det här var inte menat som en skäll-tråd på dem som har bråkat lite, så ingen misstolkat mig! Jag ville bara få sagt detta, då jag tycker att det är väldigt tråkigt att det blivit såhär just nu.

[Liinda]
0

Tyvärr så är det så att det i perioder verkar bli lite tjaffs på forumet. Men som vanligt så brukar det lugna ner sig efter ett tag. Det är bara att ignorera dom otrevliga bråken och läsa det roliga och trevliga inläggen istället =)

Lyan
0

#2 Jag tog det inte som en skälltråd :-)

Emmsann
0

Tror det uppstår sådana situationer på alla forum här och jag tror dom uppstår när alla vill ha sin mening sagd. Men dom brukar lugna sig efter ett tag och alla här inne vet nog när det går lite för långt :-) Tycker förövrigt att vi är ett av dom få som faktiskt har lite "alla känner alla" känslan här inne!

//Emma

Sandra-B
0

Vill bara meddela att vi (jag och medarbetarna) är medvetna om den dåliga stämmningen som råder här på sajten för tillfället och åtminstone ett par av anledningarna till det,

Vi jobbar på att försöka reda ut det så gott det går och komma fram till en lämplig lösning på problemen vilket i detta fall inte är enkelt- alla åtgärder som vi kommit på har nackdelar som troligen kommer att slå bakut och resultera i ännu mer och större problem.

Det bästa är förmodligen om alla bara ignorerar den/de som bidrar till den dåliga stämningen- helt enkelt låtsas som att inläggen inte finns där, förhoppningsvis ger personen/personerna upp och lägger ner.

Vi hoppas på att ni har tålamod och stannar kvar här på sajten, MiF brukar normalt vara en trevlig sajt (tycker åtminstone jag) och jag är säker på att vi kan få tillbaka den sajten som vi alla (eller åtminstone de flesta) vill ha snart, det krävs bara lite jobb och tålamod för att komma dit men om vi alla hjälps åt så kommer vi att lyckas är jag säker på.

Sajten blir vad vi alla gör den till, låt inte en eller några få personer förstöra det som vi byggt upp här under så många år!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Fridaaaa
0

Tycker med att det har varit det men är ju så vissa perioder, ibland är man mer känslig än andra dagar osv, är så för alla och på alla forum.

Men alla kan väl vara vänner ändå? :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

HannaVastervik
0

Funderade på att gå ur detta forum pga allt tjaffs och bråk, men litar på det ni säger att det lugnar ner sig, så stannar väl kvar ett tag till och ser =)

Lyan
0

#8 Detta är ett väldigt trevligt forum i vanliga fall, vi skulle bli ledsna om du försvann! Efter ett tag känner man alla och lär sig på vilket sätt de skriver och då blir det mindre missförstånd.

Och som Frida säger: Alla kan ha en dålig dag

emelie92
0

Jag tycker också att det har varit lite låg stämmning i vissa trådar, och över sajten. Men jag har då valt att inte skriva alls något i de trådarna utan lagt energin på de "roliga" trådarna :)

HannaVastervik
0

#9 Gullig du är! =) Ska ge det en chans till, de "roliga" trådarna är ju trevliga =))

[Maijah]
0

Ja jag hoppas inte alla nya medlemmar skräms bort av allt tjaffs som varit på senaste tiden, för så brukar det inte vara här inne. Verkligen inte. Jag skulle säga att MiF är bland de trevligaste av sajterna på i Fokus :)

Jag får också känslan av att vi nästan är som en liten ifokus-familj här inne, och att "alla känner alla" som #5 sa.

Jag tror som ni att det bara är en lite dålig period här inne just nu, det går säkert över så småningom. Det är bara det att under tiden som jag funnits här - 1½ år - så tycker jag inte att det har varit såhär jobbigt någon gång och inte såhär länge, men det går väl över som alla andra ggr.