Fredagsfest!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Åh, underbara fantastiska fredag! Jag vill bara önska alla en superbra helg och passar på att bjuda er alla på nybakad äppelpaj med vaniljglass, och till grisarna blir det selleri.
Marsvin.ifokus fredagsfest ackopanjeras, såklart, av The Beatles. (Men det går bra att lämna andra förslag i tråden, natten är lång så det hinns med en massa bra musik.)
Kram till alla glada! 
Hanna
Ha en superbra helg allesammans 

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hoppas alla får en underbar helg! :D
Jag bidrar med härliga John Mayer :-)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Ja, alla får ha en helt underbar fredag och inte minst en underbar helg! Jag har längtat efter denna dagen sen i söndags ;-) Hemma hos mig spelas det en hel Oskar Linnros. Blandannat Oskar Linnros - Från och med Du (spotifylänk) och en massa äldre toner som förgyller min kväll. Lyckligtvis har jag och marsvinen samma musiksmak så här går det att spela allt möjligt! Kram på er!
//Emma
#4 Mums på Oskar Linnros! :-)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Hoppas ni alla får en trevlig fredag!!
Här är mitt låtbidrag.. härligt med helg!!
Mvh Alexandra
Och jag ska plugga hela helgen, hahaha. Nåja, sovmorgon blir det åtminstone ;)
Hanna
Nu tar vi min fredags låt! Hästpojken - Utan personlig insats.
Imorgon ska jag bara tvätta och trimma marsvin sedan har jag inget annat uppbokat utom på söndag då ska jag åka och umgås med Bergatrollet! :-)
Du verkar på bra humör Hanna, härligt :)
Själv är jag jätteglad över att det är fredag, men helgen känns rätt rörig. Förutom en liten arbetsdag i stallet, 18-årsfirande av en kompis imorgon blir det mycket matteplugg, jag ska försöka mig igenom en väldans massa tredjegradsekvationer :/ Lite annat skolarbete toppat på det, så blir ju helgen kanon O.o
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#9 Det fixar du lätt som en plätt Felicia! :-) Min helg består av lite kompisträffande, ett besk hos moster och lite småplugg. Hela nästa vecka är jag ledig förutom 2 studiebesök så min helg har bara börjat :-p
//Emma
#9 - Ja jag var på världens sämsta humör när jag åkt till skolan imorses, stog och väntade på bussen i 10 minuter i ösregn så jag var duktigt genomblöt och frusen när den kom. Men sen, någonstans i höjd med Lerum, bestämde jag mig för att vara glad för det är mycket roligare att vara glad än att vara sur ;)
Då kan vi vara pluggkompisar i helgen, härligt. Haha.
Tredjegradsekvationer? *gulp* Jag hoppas verkligen att det är Matte C så att jag slipper lära mig det. Själv har jag linjära funktioner på mitt matteschema för helgen *suck* Samt ett par uppsatser och ett tyskt tal 
Hanna
#10 Haha, det önskar jag i alla fall :P Nämen, hur kommer det sig?
#11 Härligt att du ändrat attityd bara sådär ;) Det skulle jag också vilja lära mig.
Jajamän, välkommen till klubben :P Matte C ja, så ska du inte läsa det slipper du det. Fast jag måste erkänna att det är roligt när man förstår och gör rätt (A) Uh, linjära funktioner… Uppsatser låter trevligt, jag ska faktiskt skriva om konstnärer och deras verk som jag tittade på idag på Konstmuseet.
Mvh Felicia
Hittade bara denna, den är så bra i orginal! Men han som sjunger är mästare på att hålla på copyright eller vad det heter så det går inte ens att spela hans skivor på vissa spelare för de är typ kodade.
Min fredag går till att sitta och ha urinvägsinfektion :-( Och så ska jag vara hos djuren, håller på att planera ett "nöjesfält" till dem :-D
#13 Rolig fredag det, själv har man stått i regnet och sett Hanö-sölve spela oavgjort. Frös som händerna och fötterna till slut XD
#12 - Ja ibland funkar det :P Torsdagen var så fruktansvärt trist så jag ville göra fredag bättre.
Nä, Matte C hoppar jag. Jag kör på Engelska C istället tänkte jag. Fast just nu tycker jag att matten är rätt kul, men vi får väl se hur länge det håller i sig ;) Uppsatser är helt okej men jag begriper inte hur det kan delas ut så enormt mycket läxa i Textkommunikation A, tre uppsatser till nästa torsdag liksom? Haha, jag kommer aldrig överleva tvåan om det fortsätter såhär 
Hanna
Och denna kan väl passa oss här :-P Fast deras bästa låtar är inga partylåtar :-)
Matte C gav jag mig på 3 gånger och gav upp 4 gånger ungefär. Är så fruktansvärt dålig på matte så jag avundas er inte :-P
Jag läste matte a och b inte mer :P hatar matte:P hade svårt för det i skolan så c ville jag inte ens testa XD

Jag ska börja med matte C näste vecka.. sen nästa år väntar matte D.. HJÄLP!! Haha :p
Mvh Alexandra
Nä matte är inte mitt ämne :P Men på något mirakulöst sätt lyckades jag spika VG i slutbetyg i matte A. Jag tror att det beror på att jag hade den bästa matteläraren jag någonsin haft, trots att han inte ens pratade begriplig svenska alla gånger ;) Tyvärr har han åkt tillbaka till tyskland nu… Vi fick en skånsk mattelärare istället och jag hoppas att hon är lika bra.
Hanna
#14 Fy sjutton för fotboll! Det måste vara det tråkigaste som finns och ösregn dessutom din stackare :-(
Jag och hundarna har hittat nya promenadvägar också i eftermiddags. Inte sjutton visste jag att vi hade trollskog :-O Jag går i det området nästan varje dag, men valde att leta lite vägar off-road och vi hamnade i värsta trollskogen med mossa och tallar och berg, både häftigt, mysigt och lite otäckt. Det kändes som att vi var mitt ute i ödemarken trots att det kan inte ha varit ens en km till ett stort villaområde på ena sidan och stora vägen på andra.
#12 Tre valfria praodagar och två studiedagar!
//Emma
#20 haha är roligt ibland ;) Ja regnet var väl inte det roligaste :( Tittade mest för att det var gamla klasskamrater bla som spelade:P
Min superbrorsa tror jag läste till matte F eller vad nu det högsta är, sedan gick han ut med högsta betyg i allt utom musik där han fick VG. Kom in på polishögskolan på första försöket och vid den absolut yngsta åldern som går och har dessutom varit i Afghanistan ett halvår och här sitter jag och är snart 30 (eller ja, 25 då :-P) med mina marsvin. Utklassad av sin lillebrorsa? Näe då :-O
Fast han har inte mina underbara djur så jag vinner iallafall trots att jag suger i matte Haha
#23 Man kan inte vara bra på allt, min lillasyster är bättre i skolan än vad jag va ;) Så är utklassad av henne med! :P
Men tänk så här, du är duktigare på marsvin än han? Eller hur?P
#24 Haha, ja, ska var det då :-P Fast det är jag som har ridit hela mitt liv, från jag var 3 år till vuxen ålder och han red första gånegn i lumpen och innan ett år var han så duktig att han red på kandar och red högvakten. Smartare än mig är han också. fast han är myyycket tråkigare och förutsägbar så jag vinner (kan vi låtsas :-P)
Fast hur sjutton får Hanö ihop till ett fotbollslag :-O Vad bor det, typ 10 på hela ön :-P
#25 alltså dem spelar på strandvallen och ingen är från hanö tror jag. dem leder sin division :)
HALLÅ! Kollade kommande utställningar och vad västra ska bli aktiv då! HÄRLIGT! Det blir ett väldigt utställningsrikt år nästa år. Nu taggar vi :-D
//Emma
#27 Jag ska till Landskrona nästa helg, 3 utställningar på 6 veckor :-O Inte konstiga jag är pank :-P
Vill på fler men har inte råd :-( Fast eftersom jag har aktivitetsersättning kan man få bidrag till tex ridning eller fotboll så vi håller på att få igenom så jag kan få bidrag till utställningarna :-D
Bara hoppas jag får behålla aktivitetsersättningen till iallafall nästa år, vill ha klart alla utredningar och få ordning på medicinerna innan jag kan jobba. Fast förra veckan hade jag klarat ett jobb! Hög som ett hus och med näsblod i fyra dagar men energi hade jag :-P fast det är kanske inte så bra att jobba när man är hög, även om det är för vanlig medicin…
Nu håller jag på att städa burar, varför blir det alltid så på mina helger :-S Imorgon ska vi ha en sen kräftskiva :-D
#28 kan man få det?! Även jag som är under 20? Jag får ju ungdomsgaranti, från försäkringskassan. Har ju inte råd att rida på det jag har, så man kan få extra för att man ska ha råd med det?
#27 - Jag fick kika på utställningsplaneringen i Eskilstuna, har den kommit upp på någon hemsida nu alltså? Fast jag tyckte väl inte att det var mer än normalt direkt :P
Hanna
#30 Inte annat än den som legat uppe på SMFs hemsida ett tag.
Mvh Felicia
#29 Aktivitetsersättning är istället för sjukersättning (sjukpension), jag får ut och praktisera och hålla på med saker som jag inte fått göra om jag bara haft sjukersättning, tex bygga marsvinshusen. Det är ett mellanting mellan sjukskrivning och utslussning tillbaka till arbetslivet (och består av hela knappt 6000kr i månaden *rik som ett troll jag!*)

#28 #29 Ja har fått för mig att ungdomsgarantin o aktivitetsersättning e samma sak? O vart har du hört att man kan få bidrag för att rida, fotboll o sånt? Ja går med på nåt av de där o de e inte alls mycket, tänkte om man oxå kunde fråga om de.
#32 jaha okej inte samma som då :P
Du, jag lever på 2800 kr/månaden :/ inte heller mkt att hurra över ./

#34 Då e vi 2! Fast mina marsvin tar de mesta av pengarna =P De kostar lite o ha 30 st.
#35, visst är det drygt?
Haha okej har bara 2, plus 3 kaniner,1 hund & 1 katt som ska ha mat, men som tur är har jag dem med min sambo så vi delar på det, men han har lika mkt han varje månad :/ Vill verkligen ha ett jobb!

#36 Japp de e drygt, som tur e betalar min sambo hundens mat, men marsvinen får ja betala allt för själv fast han har ett jobb =P
#37 bra att han har jobb, vi letar jobb för fullt just nu men inte lätt att få jobb :/
Djuren tar alltid massor av pengar, varför kan det inte vara gratis att ha djur för :-)
Jag har räknat på mina vet.kostnader och sedan i december har jag lagt i genomsnitt 2000kr i månaden bara på veterinärer :-/

visst är det jobbigt med pengar!
Jag har själv ca 2300 i månaden.. Men min blivande sambo jobbar iaf.. Tur att han tycker om marsvinen! :p
Mvh Alexandra
Men ni som har så lite pengar, kan ni inte få bostadsbidrag? Det är ju långt under existensminimum ni lever på :-O

#41 Jag bor fortfarande hemma enligt alla papper och så.. flyttar officiellt inte förrns till nyår. Men eftersom jag fortfarande går i skolan är det meningen att jag ska klara mig på studiebidraget och därför kommer jag och sambon få leva på enbart hans lön. Visst kommer det gå.. men vi kommer få tänka en hel del på vad vi lägger pengar på.
Mvh Alexandra
#42 Ok, då går det ju inte.
Jag tror faktiskt att det är bra att börja rejält knapert och jobba sig upp till högre månadsinkomst, då vet man hur man ska hantera pengarna. Det är ju mycket svårare att gå från 30 000kr i månaden till 10 000 än att gå från 10 till 30 :-)
Sedan hade förståss livet blivit f*n så möet lättare med massor av pengar (ingen som känner en rik miljonär? Jag är singel nu ;-)

Haha du har så rätt :p
Jag har inga problem med att hantera pengar. Vår familj har alttid haft det snålt under hela min uppväxt. Är mest pojkvännen jag är orolig för ;p
Mvh Alexandra

Jag bor hos min sambo, men kan man begära bostadsbidrag? Ja e inte insatt hur de funkar.
#45 Du kan söka bostadsbidrag iallafall :-) Om du ringer till försäkringskassan så skickar de en blankett, sedan utgår de från den om du är berättigad till bostadsbidrag eller inte. När jag tog studielån fick jag 1100kr i månaden. Sedan finns det ett annat bostadbidrag som heter bostadstillägg för pensionärer, det är det jag har nu, men då måste man vara antingen sjukskriven eller pensionär vad jag har förstått.
Nu är det Lördagsfest!
Jag ligger och kollar idol (repris) och äter för en gång skull INTE godis ;-)
//Emma
Nu börjar Notting Hill på tv! Min favoritfilm, alla tider. Hugh Grant är kärlek 
Hanna
Ursh… Det är redan kolsvart ute. Nu är det höst, jag vill inte ha höst nu :'(

#48 Åh min favorit med!
Pojkvännen är väl inte lika glad ;) haha
Mvh Alexandra

#46 Va inne på försäkringskassan på internet där man fick skriva in vad man tjänade o om man va sambo o vad min sambo tjänade m.m o tydligen fick vi tsm inte tjäna mer än 94.000kr per år, o min sambo får mer än de per år. Så ja kunde inte få nåt bidrag.
#48 Notting Hill är så sockersliskigäckelsöt att det rinner sirap ur öronen på dem :-O fast rumskompisen är rolig :-D
Jag är precis hemma från kräftskiva med familjen, det har varit jättetrevligt.
Så har jag tittat på Agility och Freestyle och stör mig på att hur duktiga mina hundar än blir så har vi inte en chans mot alla duktiga :-( Jag ska börja med Agility med Ping men jag vill ha springande kontaktfält och jag har inte tillgång till den utrustningen :-(
Nu blir det kväll med marsvinen, ska fota lite till innan jag lägger in alla bilderna där också husen är med :-)
#51 Det var ju typiskt :-(
Och så lite festmusik!

Åh vad det är mysigt att stoppa näsan i en nybadad teddypäls!
Mvh Alexandra
Den officiella video är spärrad så ni får hålla till godo med Anime
Nej då, min musikstil är inte udda :-P
Ännu en låt :-) Gessles röst är bara underbar!
En till
Nu ska jag sluta terrorisera er :-P