Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 677 ggr
KvirrZ
0

Vilken ras?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är Tjorven nonself eller vad tror ni? Han är rätt långhårig.

- Mvh Emma

KvirrZ
0

till bild

- Mvh Emma

KvirrZ
0

en till

- Mvh Emma

KvirrZ
0

Någon som tror något?

- Mvh Emma

Abico
0

Jag tror inte hon är det, eller jag vet inte.
Men måste inte föräldrarna varit renrasiga nonselfar för att avkomman ska kunna kallas nonself?

Men lyssna inte på mig XD Kan inget om sånt här.

Kram Hanna

Hanna 

KvirrZ
0

JAg vet ingenting om det heller :P Tror inte han är det men jag undrar lite om vad han kan va för blandning annars.

Kramar Emma

- Mvh Emma

Nicey_och_Smulan
0

# 0. Har ganska dålig koll på raser, men måste bara säga: Vilket urgulligt marsvin. ser helt underbar ut Kyss

KvirrZ
0

#6 Tack, jo han är underbar :)

- Mvh Emma

idipidi
0

En riktig zogris skulle jag säga. :) Kommer troligen bli lite halvlånghårig. Det är inte säkert att det finns ett enda rasrent marsvin bakåt i stammen. Det finns inget i hans utseende som skvallrar om att det ligger rasdjur bakåt.

Att säga korsning blir ibland lite fel, men det finns väl inget bättre namn. Oftast är de faktiskt inte korsningar mellan några raser. De första rasmarsvinen kom till Sverige i början av 80-talet och många marsvin stammar nog fortfarande från de marsvin som fanns gör innan dess.

KvirrZ
0

ja så är det antagligen :P Det enda han påminner lite om är nonself men han ser inte ut som dom gör men sin längre päls mm. Men mysig och söt det är han :)

- Mvh Emma

[MatildaW]
0

Han var väldigt gullig KvirrZ, kanske det kan vara möjligt att han har nonself å kanske sheltie i sig (med tanke på pälsen)? Fast det är mer troligt det Idipidi skrev.

FeliciaS
0

Nonself är ju en släthårsras, ingen långhårsras. Så skulle han vara långhårig (och rasren) finns det ett som är säkert: Han är inte Nonself ;)

Fast jag tycker inte att han ser rasren ut, håller med Idipidi.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[MatildaW]
0

Det att nonself var en släthårsras visste jag redan, men jag menade på att den ser ut att vara lika rak och hm, "glänsande" som på en nonself, och i o med att den var ganska halv långhårig nu så kanske det kunnat finnas sheltie i honom (eftersom han inte har ngn virvel). Eller vad tror du Xtanlover? Glad

Hehe, men de haru rätt i, skulle han vart rasren skulle han inte va en nonself Flört

KvirrZ
0

#10 Tack så mycket :) Jo, han kan ju ha massor i sig och nonself och sheltie kanske är två av raserna, vad vet jag :P

- Mvh Emma

FeliciaS
0

#12 Jo, precis… ;) Sheltie är ju som en långhårig Self/Nonself nästan (pälsmässigt iaf). Hihi…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[MatildaW]
0

#14. Hahaha, ja Skrattande