Försäkrad?
Hej
Jag undrar, har ni era marsvin försäkrade?
Varför?, varför inte?
Jag har mina marsvin försäkrade i Sveland :) Därför att jag känner att det är tryggt att de är försäkrade om det händer dem någonting, sen så har jag inte så mycket pengar (18 år och är mamma till en 10 månders).
Okej! 
Jag visste inte att man kunde göra det innan jag försäkrade min hund i sommras.
Så jag tänkte om det var vanligt att man gjorde det. Men blir sina vänner sjuka, så kan det ju vara tryggt att dom är försäkrade :)
Jag har inte mina marsvin försäkrade av den anledningen att jag har för många. Det blir för dyrt att försäkra 20+ marsvin. Däremot är jag noga med att ha en buffert på ett konto som kan användas vid veterinärbesök. Det finns även en annan anledning till att jag är tveksam till att ha mina marsvin försäkrade nämligen att de är svåra att reparera. Marsvin är oftast friska men när de väl blir sjuka brukar det vara svårt att få dem bra igen. Små skador och infektioner går jag självklart till veterinären med men mer allvarliga dyra behandlingarna är svåra att få till på smådjur och då kan det oftast vara bättre för marsvinet att välja avlivning istället för en komplicerad dyr operation med oviss utgång.
Mina katter är försäkrade men de är ju bara två och har mycket större möjligheter att klara operationer och svåra skador än små sköra marsvin.