Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 1015 ggr
Johannana
0

Städproblem

hej,hej,hej

Jag har ett problem. Om man inte ska lyfta marsvinen de första dagarna man gar dem hur ska man då kunna städa??? Man måste väll lyfta ut dem ur buren?

Emmsann
0

Vänta i så fall med att städa tills dom börjat göra sig mer hemmastadda. Då känner dom sig tryggare.

//Emma

Johannana
0

okej. det är ganska skitigt men jag tror att jag tar bort lite bajs med en skopa eller nåt..jag fick dem igår .

tack för snabbt svar :)

Royalz
0

Det räcker att tömma hela buren en gång i veckan. Sen kan dom vara kvar i buren om du bara ska plocka bort kisset t.ex.

Johannana
0

jag håller på med ett burbygge så om man bara behöver städa 1 gång i veckan kanske de får flytta direkt in i den nya buren. Kul :)

Royalz
0

Hur stor bur har du?

Johannana
0

48*78. tycker lite synd om dem men de får snart flytta in i den nya buren som är 130*70 med 2 våningar

Royalz
0

Okej inte konstigt att det blev skitigt fort om dom var i en sådan hamsterbur ;) Men dom blir nog väldigt glada av att få en större bur sen! :)

Binajis
0

Om man gör själva upplyftandet så odramatiskt man kan så skulle jag gissa på att marsvinen blir mindre skärrade av det än att du gör rent buren med dom kvar i den. Är de skygga blir de definitivt rädda av det.

Det var en verkligt liten bur de bor i. Hoppas den nya buren är färdig snart! :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Creation
0

Jag brukar hantera marsvinen från dag ett. Eventuellt att jag väntar till dag två. Så det ska nog inte bli några problem med att lyfta dem ur buren för städning. :-)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.