Burstorleksråd
Hur stor bur tycker ni att jag skall ha till 3 marsvin ? Hänvisa inte till lagar för jag kommer överskrida storleken ändå jag vill inte ha någon minimistorlek utan veta vilken storlek ni anser att 3 marsvin trivs riktigt gottigt i. Större än den största gallerburstorleken då jag redan har en sådan men inte gillar det där med galler.
En bokhyllebur skulle jag ha till 3 marsvin :-) Finns en massa olika storlekar, tex så är Billy bokhylla 200cm * ?cm.
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Om du frågar mig, så stort som möjligt! :)
Jag själv har t.ex en 200x80 omgjord Billybokhylla + en liten övervåning till 3 tjejer. De trivs jättebra där i. Jag planerar att bygga till en till så buren blir 400x80, och ja det planeras också att flocken ska utökas med tiden så lilla honflocken blir en "riktig" marsvinsflock med kastrat och ett par honor :)
De kan aldrig ha det för litet :) Om du ska ha en gallerbur är modellen 140*70 cm mest lämplig, men en bokhylle är enkelt fixad och är vanligtvis större än så.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
bokhyllor finns ofta på blocket, under bortskänkes annonserna :) Där hittade jag mina. kolla bara måtten ordentligt, en del är ju mindre :)
Bra då är jag inte ensam om att dissa lagstorlekarna. Tycker det är fruktansvärt vad små burar dem rekommenderar till marsvin. Får anförskaffa en såg så blir ombygge av bokhylla ! Med den gammla gallerburens botten som övervåning. den är jag inte rädd att skära en öppning i ^^ ska ha filtar i överdelen och spån i underdelen. Får bara se till att hitta en riktigt bra bokhylla :)
Buren jag har till dem just nu (2än så länge 3e skall tingas på söndag och fås hem om 2 veckor) är 140x70 men tycker den verkar liten. Mina förra marsvin hade jag lösgående i min 30kmv lägenhet men bor i en 3a nu som det finns massa sladdar. Dem går lösa på soffan så for jag är hemme men vill ju dem ska ha det bästa även när jag är på jobbet! Dem poppar popcorn just nu upp och ner i knät på mig ^^ Det märks ju klart och tydligt att dem vill ha massor med plats :)