Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 2089 ggr
[jejjas]
0

Landskrona 2/10

Vilka härifrån ska ditt?

Jag ska =D första gången jag åker utanför västras gränser :)

Har precis anmält 4 djur =) Det blir

Anki Ost och pet

Espresso Ost och pet

FunFunFun i ras och grupp

Cabonessens i ras och grupp

Emmsann
0

Jag ska antagligen dit! Ska suga på karamellen ett tag men jag tror jag kommer :-) Det blir isf Äppelmazarin i Ras & Pet

//Emma

Fabiola
0

Jag ska dit och har anmält Oboy i pet

Salsa i pet

Odessa i pet

och Pandora i pet och ost :)

Lyan
0

Jag ska dit men lär inte anmäla förren sista sekunden som vanligt. Fler än en gång jag skickat min anmälan 23.55 på sista anmälningsdagen :-P

[jejjas]
0

#3 tar du med dig hus till utställningen?

Stormviskaren
0

Jag kommer att åka dit, har inte bestämt mig Till hundra men premiliärt ska

GP Artemis Pantomim med i Pet

Stormviskaren´s Smaragd i Pet (ev ras)

STormviskaren´s Ghillie i Pet och Ras.

Lyan
0

#4 Japp :-)

[jejjas]
0

#6 å vad roligt =) kommer mäst trolligt att köpa ett dubbel garage av dig =D

Lyan
0

#7 Oki, ska bygga nya tills dess, någon speciell färg du önskar dig?

Fridaaaa
0

Är sugen på att ställa ut :P Hur gammal måste ett marsvin vara för att man ska få ställa ut?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Royalz
0

#9 2 månader

Fridaaaa
0

#10 olkj men första gången man ställer så behöver man inte vara medlem om man ställer i pet?

[Licroana]
0

när går anmälningstiden ut? :)

Fridaaaa
0

13 sep tror jag det stod på hemsidan:)

[jejjas]
0

#8 hälst natur färgat :)

Stormviskaren
0

#11 nej man behöver inte vara medlem första gången. :)

Lyan
0

#9 Här finns plats i bilen också :-)

#14 Helt omålat då?

[jejjas]
0

#16 ja om det går =)

Lyan
0

#17 Inga problem :-)

[jejjas]
0

#18 tack =)

Fridaaaa
0

#16 Okej! Får om jag gör det eller inte ;=)

[jejjas]
0

kom ingen nu folk är det ingen mer härifrån som ska ditt? anmälan går ut på måndag =D

Emmsann
0

Anmälde mig idag!

Luneas Äppelmazarin - pet (5 mån)

Caviecares Mac - Pet & Ras (2.5 mån)

//Emma

Lyan
0

På måndag! Skit!!! Måste anmäla från NM då.

TACK för påminnelse!

[Licroana]
0

#23 du e inte ensam om att helt ha glömt det ^^ fast jag anmäler på måndag ;)

Lyan
0

#24 Är inte hemma förren på måndag. Jaja, det ordnar sig på något sätt :-)

[jejjas]
0

#23 så lite så :) lite ot men hörde du skulle transportera en gris åt mig till Annelie =)

[jejjas]
0

Hur går det med Anmälningarna gott folk? Anmälan går ut i dag Tungan ute

[Licroana]
0

Om man betalar och anmäler sig nu, blir det "godkänt" då?

för då kommer ju inte pengarna in förens imorgon… :/

[jejjas]
0

#28 jo jag tror allt det blir godkänt har anmält å betalat sista dagen flera gånger =)

[Licroana]
0

#29 Åh vad bra!

Ska jag bara få mamma och köra mig också Tungan ute

Lyan
0

#28 Jag brukar anmäla och betala absolut sista sekunden (typ 23.55 sista dagen) och det brukar inte vara problem

Håller på att anmäla nu. Beslutsångest som vanligt!

Fridaaaa
0

#31 haha som vanligt ;) hade velat anmäla Totti (bara för skoj skull) men dem har fått någon svampinfektion, ev Ringorm,  :(

Lyan
0

#32 Aj fan! Jag och din mamma pratade om det för ett tag sedan, just för att Panda och Anna kom samtidigt, trodde era klarat sig :-(

Blir iallafall Rosa, Perry, Maily och Lovika :-)

[Licroana]
0

#31 Okej vad bra, då borde det funka! :-)

Kan föresten hälsa att mina marsvin älskar sitt hus dom fick igår! :D

Lyan
0

#34 Vad kul :-D Har precis skickat min anmälan

Emmsann
0

Idag kom berkäftelsen! Ska bli jättekul att få besöka Landskrona. Har nog aldrig varit där innan :-)

//Emma

[jejjas]
0

Har med fått den men kan inte läsa den än :(

[jejjas]
0

Hur går det med förberedelsena för er andra? jag har i alla fall badat och gott igenom ett marsvin =) 3 kvar plus till salu grisen =)

Lyan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som vanligt går det inte alls :-( Är helt däckad av mina dumma mediciner, men det brukar gå att få igång mig när tidspaniken börjar framåt onsdag :-P

Får se om Bus följer med, är inte alls glad över att behöva sälja honom om han inte hamnar hos någon jag känner eller som jag kan få referenser till. Fast iofs har de försäljningar där jag verkligen litat på nya ägaren gått sämst :-(

Vi hoppas på Mailys sista silverkort och Lovikas andra :-D Rosa har nog en chans för silverkort också med tanke på att hon fått HP och 90, 91p på sina enda utställningar innan. Perry har också fått HP, men han har så mysko kroppsform, han är svankig på något sätt med en stor rumpa :-P

Sedan gör väl inte hans frisyr saken bättre haha

Fabiola
0

Ska bada alla mina snart. och gå igenom tassar och klor på Torsdag eller fredag

Emmsann
0

Får panik då lille mac's ena klo är halv av. Fråga mig inte varför men det är den. Hoppassssssssssssssssssssssssssssss att den växer ut tills lördag. Lite iaf.

//Emma

[jejjas]
0

Hur går det för er andra nu? det är ju bara 2 dagar kvar nu ;) För mig är det mega lungt Tungan ute har bara två skinny och ett tillsalu djur som ska badas men det tar jag i morgon :) slutar lite tidigare i morgon så jag ska hinna med..

Lyan Hur går det med huset jag bestälde? Har du något pris på det till mig? Glad

Lyan
0

#42 Jo, med huset går det bra. 275kr kostar det. Får bara se om jag kan hitta någon som kan ta med det då jag kanske inte kan åka :-(

Fridaaaa
0

#43 vf ska du kanske inte dit?

Emmsann
0

Badade den ända grisen som ska badas idag och smörjde lite tassar :-) Är galen på Macs klo som inte är hel och Äppels körtel som hela tiden jobbar sig. Gaaah, detta kommer bli en rolig utställning XD

//Emma

Royalz
0

#45 Du får ta en tandborste med diskmedel på och gnugga ganska mycket så blir den ren :) Helst sent dagen innan eller innan man åker.

Emmsann
0

#46 Jag provade det idag men får köra en sista gång i morgon :-) Kommer du komma Sofia?

//Emma

Lyan
0

#44 Medicinerna krabbar sig :-( Jag mår bättre just nu men är rädd att jag inte kommer hem om jag får en ångestattack eftersom jag inte har någon som kan köra mig i så fall.

Nu är iallafall allas tassar filade första omgången. Perrys tassar är så mjuka, så mjuka så det behövdes inte ett enda tag med filen :-D Lovikas och Rosas tassar var som vanligt ett slagfält mellan bergsmassiv och tog ett bra tag att fixa. imorgon blir det badning för alla som ska med, också där lär det ta ett tag med Lovika och Rosa då deras vita magar inte har läst färgskalan för vitt utan går i pissgult :-P

Fridaaaa
0

#48 okej vad trist :( Hade inte det varit för att jag ska iväg imorgon plus kalas så hade jag kunnat köra :(

Royalz
0

#47 Nej, inte denna gången :)

Lyan
0

#49 Ok, synd.

Nu har jag filat ännu lite mer på Grand Canyon, Lovikas tassar är hemska, det spelar ingen roll hur mycket jag smörjar för de är ändå torra :-( Förra utställningen han var med på började jag smörja varje dag nästan två veckor i förväg och smörjde bara en stund innan hon skulle in och fick ändå nerdrag för torra tassar :-/

[Licroana]
0

Hjärter har fått småsmåsmå förhårdnader men som ändå känns jättetydligt -.- och hon vill INTE sitta still o få dom filade.. så får väl bli som det blir..

Sweetie är ju färdig, får se vad dom säger om henne om det är lönt o fortsätta ställa henne i ras ^^

[jejjas]
0

jag som alltid brukar vara klar  tid ligger fruktan svärt mycket effter ==S har 2 skinny å ett nerklippt långhår att bada…. ska även fila lite på ankis tassar behövs inte mycket men

Abico
0

Lycka till imorgon!

Hanna 

Fridaaaa
0

#51 ja det är det :(

Emmsann
0

#54 Tack Hanna :-) Ska bli väldigt intressant att se hur det går för mina!

//Emma

[jejjas]
0

Nu är alla marsvinen klara =D Jppi bara jag kvar nu

[Licroana]
0

Jag är också klar!:)

Har precis färgat håret , kan ju säga att de nt blev bra så om ni ser nån med orange-gult hår med lite bruna fläckar är de jag, sjukt snyggt…. host*

Emmsann
0

#58 Klart det blev bra! Ska avgöra fallet i morgon ;-)

//Emma

Lyan
0

#58 Haha Jag har faktiskt inget speciellt kännetecken imorgon (förutom husen då förstås) annars brukar jag be folk hålla utkik efter hon med en liten svartvit skrikande hund under armen. En kompis brukar be folk leta efter en liten rödhårig kvinna som ser väldigt förvirrad ut :-P

Alla mina är klara nu :-D Får fila ännu lite till på Grand Canyon imorgon.

Kommer bli konstigt att inte ha Mattis med mig :-/ Samtidigt blir det skönt att slippa ha honom skrikandes över hela lokalen…

[jejjas]
0

jag kommer ha en vit tröja med en grå leopard på =) ganska långt brunt hår =)

Emmsann
0

Jag har en self saffron och en rex med mig och en lillasyster som ser likadan ut som jag. Vet inte vad jag ska bära än XD Kom gärna fram och säg hej!

//Emma

[Licroana]
0

Emma jag har redan pratat med dig en gåg haha :D

Och lyan har jag köpt hus av ;)

Emmsann
0

#63 Det var på NM va? *dåligt minne* hehe

//Emma

[Licroana]
0

#64 japp! Var tvungen o snacka med nån o du var närmst haha :D får jag kolla på mac imorrn ?(a) han e så söt :)

Emmsann
0

#65 Hahah du tog första bästa ;-) Du menar familjens Svinto?  Mamma har döpt om han eftersom hon tycker han ser ut som stålull XD Självklart får du det! Han är så gosig och kärvänlig. Men då ska jag få se dina fyrbenta sötnosar (a)

//Emma

[Licroana]
0

#66 aww, svinto så gulligt! Klart, du får se mina om jag får se dina :p

Om någon ser mig får ni gärna säga hej, me like :D

Hehe ligger i sängen ich borde egenrlugen sova, ska åka till dom som ska köra mig kvart över 5 , kommer inte kunna vakna -_-

Aja vi ses!:-)

FeliciaS
0

Lycka till ni som ska dit! :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Licroana]
0

#68 tack!

Är på väg nu, ska bli kul ;)

HumlanochJuvel
0

Stort lycka till, till alla som ska dit idag! :D (Skriv sedan gärna hur det gått :))

Atensia
0

Lycka till ni som ska dit, och hoppas ni får en jätte bra dag! :-)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Lyan
0

Nu är vi här :-D Sitter och väntar på att mina ska in, de går sent hela bunten. Mattis fick följa med iallafall och än så länge har han inte skrikit någon döv, han är faktiskt riktigt tyst :-O

Lyan
0

Nu är vi hemma. Är inte alls särskilt nöjd :-( Bara Lovika det gick bra för fast för henne gick det jättebra så hon blev BIS 4 med 92p och Silverkort. Maily fick 91p, Perry 91p och Rosa 92p

Royalz
0

Oj var dom generösa med poängen idag? Eller var alla dina djur bra?

Grattis iaf :)

Emmsann
0

Är inte så nöjd heller men vad gör det, kul var det iaf :-P Äppel slog sitt poängrekord med 90 poäng i pet och HP för snusigaste marsvin och Mac fick 89 p med bra kritik. I ras slog brorsan han och det kan jag förstå så fin han var. Gratulerar er alla som lyckades idag :-D

//Emma

Lyan
0

#74 De var rätt generösa, fast mina är alltid bra :-P

[Licroana]
0

Japp, den petdomaren dömmer välidgt högt, men tycker hon e bra annars!

Gick inge bra idag, hjärter fick 91 poäng och kom 5/6 men håller på att växa just nu så kroppen är nt så jättebra .. Fick även hp för lika som bär tillsammans med hennes syster :)

Sweetie fick 87 p i ras, hon har väldigt gles päls för tillfället..

Stod mest i cafeterian idag, men de va kul ändå! ;-)

[jejjas]
0

Nu är jag med hemma å djuren är på sina platser =) Jag är super nöjd med dagen :)Lille Espresso fick 89p i pet och blev 6/7 blev bästa ost 2 utanp roset då :).. Anki fick 92 p och silverkort placerade sig bis pet 6 :) Och blev äben Bästa Ost 1 Skrattande.. Cabinessens fick 85 p i ras lika så FunFunFun. Ställde även dom i uppfödar grupp och dom blev godkända fick placering 8/9 =) så nu ska jag skika alla grejer och söka uppfödarnamn :)

Fabiola
0

Är också väldigt nöjd med dagen. Min Lilla Pandora fick 91p i pet jr och kom bis petjr 4. I ost kom hon 4/4.

GP Oboy fick 91p i pet och placerade sig 2/3 i sin klass.

Salsa fick 92p i pet och placerade sig 2/4 i sin klass.

FeliciaS
0

Grattis! Lät som om det gick bra för er igår :)

#75 Haha, jag läste "smutsigaste marsvin" först *s* Tur att jag såg fel då.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Emmsann
0

#80 Haha Felicia då! Han höll sig faktiskt ren hela dagen vilket är ytterst ovanligt :-P

//Emma

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.