Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 3258 ggr
catharinac
0

Färghjälp?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, som ni vet så skulle jag behöva lite färghjälp :) Har hört att detta kallas tortioishell eller ngt sånt, men kan ni säga att omde har dessa rutor på magen, heter de de eller måste de vara speciella på kroppen med ?

Kommer två bilder till snart på andra ;)

catharinac
0

Ja, denna ser ungefär ut som den andra i kroppen, men de har bara en "ruta" på magen. Heter då färgen black/golden/white (den har minst vitt tror jag)

Ännu en bild med färghjälp kmr! :D

catharinac
0

Sista nu. Jag ser att det är aguoti marsvin men frågan är om det är buff agouti eller om det är golden agouti? Ni ser att det finns även golden i.

Mamman är buff/buff agouti/white och pappan är black/golden.

Tack för alla svar!

/catharina

www.hovgardsmarsvin.3w.se

HannaVastervik
0

Ingen aning om vad färgerna heter, men GUUD vilka söta bebisar dina marsvin fått! =)

catharinac
0

Åh tack så mycket!

Den första blev faktiskt en petkull, den andra och tredje är teddisar :)

Är tillsalu ;p haha:)

urfaren
0

Teddysar är ju lite svåra att färgbestämma när de är små men vad ligger bakom? Har för mig att du sa att någon av föräldrarna var buffagouti? (Det var jag som köpte Mercedes)

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Creation
0

#1-2 Jag tror att blixten som använts kan vara lite 'vilseledande' och göra att färgen ser annorlunda ut på bild än den gör i verkligheten. Av bilderna att döma ser båda marsvinen ut att vara black/buff/white.

Tortoiseshell är när ett marsvin är av färgerna black/red i ett rutmönster. Tortoiseshell and white är när marsvinet är black/red/white. Marsvin som ej avlats efter färg(t.ex. teddysar, abysar, långhår, blandisar) får sällan så rött glödig färg som färgen red kräver.

#3 Från vänster till höger:
Nr 1 - Goldenagouti 
Nr 2 - Black/buff eller black/cream
Nr 3 - Goldenagouti/golden
Nr 4 - Goldenagouti/golden/white 

Grattis för sötisarna förresten! :-)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

catharinac
0

till urfaren: Ja, mamman var buff /buffaqouti/white :) och pappan har som sagt mkt lite golden i sig. Går det bra med henne ? :D

Till Creation: Mamman på petungen har golden i sig. Jag tkr det ser ut som golden själv, för vi har ett buff marsvin som det inte är så likt i färgen :) Ja, blixten gör det lite fel.

´Det andra marsvinet har däremot en mamma som är buff och pappa som är golden, tror faktiskt att det är en golden här med.. Ska jämföra ikv.

Den sista bilden är ju lite lurig. Jag har ju blixten på. Som sagt är ju mamman buffagouti/buff/white och pappan har mke liten golden i sig, men du är ganska säker på de färgerna då?

Tack så jätte mke! :D

Skickar med en bild på buffagouti mamman (med blixt) :)

Creation
0

#7 Jag känner mig säker på färgbestämningen av ungarna i #2. :-) Hur mycket golden någon förälder har spelar ingen roll, flera av ungarna kan få mycket golden ändå.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

urfaren
0

hade också sagt goldenagouti på teddysarns, har själv haft många goldenagoutis och även buffagoutis

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Binajis
0

#2 Är det golden på marsvinen så kan agoutin endast vara goldenagouti och inte buff- eller creamagouti för den delen :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

catharinac
0

Okej tack så jätte mycket! Då reggar jag dem som goldenagouti :).

Är lite osäker på den svarta med. Den kan ju vara creme som du sa, är det en möljighet till det? Eller så är den buff.. blir lite krångligt nu haha :)