Tynar bort?
Min fyraåring bara ligger och slöar i en tunnel, där han började ligga för 2 dagar sedan. han har aldrig visat intresse för detta ställe tidigare.
När detta nya beteende började så bråkade han ganska så rejält med en av sina 2 burkompisar som är ungefär 4-5 månader. Det hackades tänder och var allmänt brpkigt i buren 1 dygn ungefär.
I samband med det nya beteendet så upptäckte jag också att han drabbats av Impaced rectum när jag kollade efter sårskador. Så nu får jag också tömma honom 1ggr/dygn.
Kan det ha med sjukdomen att gör att han är så slö?
Eller är det för att han tryckts ner i rang och inte orkar leva längre för det? han går fram till matskålen och äter men går gärna inte till höplatsen så han får eget hö i sin tunnel.
Han går gärna iväg när den bråkiga av hans kompisar kommer för nära vilket jag ser som ett tecken på att han inte längre är ledaren?
Hur gör jag för att han ska börja leva upp igen sin sista tid?
Man blir sorgsen att se honom ligga i tunneln och inte i höhörnet där hans tidigare favortitplats var.
MVH Erika :)
Kanske har han slöat till för att han inte fått i sig det han behöver genom bajset han alltså inte kunnat äta - här kan du läsa lite om åkomman.
Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet

#1 Det innebär alltså att han sakta men säkert kommer att försvinna om han inte får i sig sitt bajs? läste om något man kunde ge för att uppväga förlusten av B-vitamin. Har vi sånt här i Sverige?
MVH Erika :)