Mor och barnbildtråd
Jag hade tänkt lägga upp bilden på Månadens marsvin då temat är närhet. Såg sedan att bara ett marsvin får vara med.
Så jag lägger den här istället och försöker starta en temabildtråd. (Pappa o barn funkar oxå)
På bilden är det mamma Chokladfabrikens Minerva och sonen Grip, 2 veckor gammal på bilden.
Jag letar upp en jättegammal bild från min första och hittills enda kull från 2003
Första bilden är på mamma Sheela och lille Castello, knappt ett dygn gammal.
Och nej tyvärr, jag var ingen vidare fotograf då 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Ni får se en till bild med hela kullen
Sheela, Castello och Tabasco
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Bebis Engel och mamma Vanilla. 
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
#12 Men ååh va många små söta! Lite skillnad från min megabebis :P
#13 Hade hellre sett att det inte blev så många, det var ju bara 4 som överlevde :/ Två-tre hade varit alldeles lagom.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#14 Jo det är klart, 6 st är väl lite väl många o tråkigt att inte alla klarade sig :( men bilden är iaf mycket söt :) Jag hoppades ju behålla min kull så att jag fick bara en hona var ju alldeles ypperligt!

Lite läskigt att Babinski är extremt lik min Gaga. Exat dom färgerna över ryggen. Riktigt fina!
Har du kankse någon aning om vad det är för ras? Jag är så dålig på sånt..
#20 Babinski är nonself black/golden. Om det svartya och goldenfärgen är blandat i ett småfläckigt mönster över hela kroppen kallas färgen brindle. Dottern Sibylla som sitter med rumpan längst till höger kan man kalla brindle. Ja, det är jättesnyggt!
#22,23 Åh vilka snygga magpies, söta som sjutton också!
Mer bilder krävs!
#27 Är dom lite lika eller? 
#29 Inte ett dugg :-P fast det är inte så konstigt, blev lite fel så Mys är faktiskt både mamma och farmor 
#30 Hade nog varit ännu svårare att se skillnad om de inte varit olika kön ;) Ojdå! Nåja det var antagligen inte meningen, shit happens :p
#31 Ludde var ljusare än Mys i verkligeheten och var längre i kroppen, men det syns inte på denna bilden ;-) Jo, tyvärr var det en medveten parning, som jag har skrivit i tidigare trådar hade jag inte världens bästa förebilder när jag började med marsvin. Tack och lov fick jag upp ögonen för vad jag höll på med och kan nog räknas som seriös nu iallafall :-)

#32 Aha, nåja alla kan vi göra fel ibland :)
#33 Ih vilka söta små knoddar <3
) Pytte är också död, saknar henen så mycket!