Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 2439 ggr
gickan87
0

I chock?

Särade ju idag på mina 3 killar, så den mest dominanta fick flytta in i egen bur i väntan på kastrering.

Saken är den att han ligger som fastfrusen och har inte rört sig på 7 timmar nu. Börjar bli orolig då han ju måste få i sig mat och vatten.

Han är väldigt skygg av sig för oss tvåbenta också så jag har låtit honom vara ifred.

Ska jag dela av de andra 2´s bur så han får en liten del och sällskap av dem på så vis?

Eller något tips på hur jag får igång honom?

MVH Erika :)

Misarn
0

Det kanske är bättre det, då får han lite sällskap fast på säkert avstånd om det var så att han bråkade med dom andra.

gickan87
0

#1 Ja, han bråkade ganska så rejält med de andra. Tryckte ner den äldsta totalt.

[Maijah]
0

Om jag vore du skulle jag absolut fixa så att han lever bredvid de andra hanarna, fast det inte träffas. Det kan vara bra att ha det så också efter kastreringen då han ju måste bo ensam (utan flickor) 1 månad efter också. Så blir han inte så ensam :) Bara inte de andra två blir jättestressade över detta men det tror jag inte.

gickan87
0

#3 Ja, har tänkt att jag ska fixa det men hittar ingen vettig lösning. Den enda som finns just nu blir att den ena buren står 10 cm högre än den andra, men det kanske kan funka ändå?

ponytails
0

Går det att fixa så att han får den buren de alla bodde i istället?

Jag har varit med om detta tidigare. En väldigt tam hane som jag tog hand om. Inte rädd för nya folk. Han satt i en alldeles för liten bur som han hade med sig från förra hemmet.

Jag gav honom genast en större. Den skulle ha ha tillsammans med blivande frun efter han blivit kastrerad.

Han rörde sig inte på ett helt dygn… Jag bytte till hans egen, i min smak eländigt lilla bur, och gissa om han blev lycklig!!! Jag också Skrattande

När han väl vant sig vid den nya platsen i en vecka så bytte jag buren till den större buren. Då gick det bra.