Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 2178 ggr
Misarn
0

Garderob bur

Har funderat länge på att bygga nya burar till våra  fyra honor och funderar på att bygga om en garderob med bredden 59 och djupet 59 dock med fyra hyllplan. Är det en dum idé eller hur skulle ni göra!? Glad

Abico
0

Marsvin har inte mycket glädje av burar i så många plan, dom vill ha en hel yta att springa på. Så jag skulle tittat på en annan lösning.

Hanna 

lukasfelix
0

Du kanske skulle välta garderoben (om den inte är inbyggd) istället och ha dom på ett plan :)

Misarn
0

Har sett att många uppfödare har så fast med ett plan och två marsvin i vardera. Vi har ingen plats där vi kan lägga två välta garderober då v har två hon-flockar som inte går bra ihop men är det en helt dum idé med att ha dom i en garderob!?

Royalz
0

Ja det är en väldigt dålig idé. 59x59 är en knappt godkänd bur..

Vilka uppfödare har du sett har garderober som står och inte ligger ner?

Misarn
0

Men vad är ett lämpligt mått för två marsvin, enligt er!?Glad

Royalz
0

Minst 100x50cm, men ju större desto bättre :)

Misarn
0

Ah oki, funderar på liggande bokhyllor lite med tanke på att ni andra har detGlad men ska kika om man kan bygga om någon skänk eller hyllsystem Glad

FeliciaS
0

Som #1 redan nämnt behöver marsvin en stor yta och inte många småplan att gå emellan.

#5 Jag tycker inte två marsvin ska bo mindre än 0,7 kvadratmeter (vilket motsvarar ungefär 120*60 cm eller 90*80 cm).

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Misarn
0

För tillfället går två av våra honor i ett akvarium med måtten 115x50 och våra andra två honor i en större gallerbur men vill gärna ha dom samlade och i nya bursystem Glad

Royalz
0

Kollade in en uppfödares hemsidan nyss och hittade den där garderob buren du pratade om..

Så skulle inte jag vilja ha mina marsvin om jag bara hade 2-3 st.