ser ut som en alpaca

jag tycker att det mer ser ut som ett virvelmarsvin
det är ingen alpaca den har virvlar i pälsen. (känner trasan) men marsvinet ser inte riktigt ut som på bilden på riktigt. min gissning är lunkarya peruan men är inte 100% säker

hon har korkskruvar i pälsen. nu har jag borsat henne här på detta kort. men jag får luska vidare o se om någon kan hjälpa mej. hom är väldigt vacker. mvh trasan

ja detta är en gåta som jag får undra på! ja det är ingen alpacka o ingen virvel. så långt vet jag .
Hur är strukturen på pälsen då. Jättemjuk eller lite sträv? Är den sträv så tycker jag det ser ut som en lunkarya….
Inget rasdjur säger jag… Halvlånghårig med virvlar och dessutom lockanlag. Det närmaste man kommer är alpaca, fast med för många virvlar och halvlång päls. Eller växer sig pälsen så lång även på ryggen och sidorna att den måste klippas?

hon är sträv i pälsen. ska ta nya o bättre kort på henne. jag bara var nyfiken om det var någon som trodde hon var nått. jag får ta hit en marsvins expert hihi

hon får klippa henne o ja hon är lång jämt över sig . ja hon är en blanding för det ser man men jag undra bara vad hon kan se ut som. tack för alla svar o hjälp. jag får hitta en expert på marsvin hihi OCH ha en underbar dag i det finna vädret här i skåne är det vår nu.