Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 1827 ggr
[Colina]
0

Marsvinsuppdatering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kikar in så sällan så massor hinner hända och många nya bilder hinner tas. Därför gör jag en liten samlingstråd nu med lite nytt.

Jag har fått tillbaka Gollum & Gimli som jag skrev en del om för ett halvår sen, vet inte om ngn minns dem? (två skinnypojkar jag omplacerade i början av året). Tyvärr funkade de inte ihop längre så…

En ny liten grabb har flyttat in. Lille Elliot har jag köpt till Gimli och än så länge går det bra. För min egen del är det farligt dok. Han är något av det sötaste jag sett! Och så är det riktigt roligt at pilla på en Teddybebis för det har jag inte gjort tidigare. Dock skall Gimli och Elliot flytta till nya hem så småningom.

Är det någon som är sugen får  ni hojta till!

(Jag bytte f.ö rubrik när jag insåg att jag inte hittade massa bilder…)

[Colina]
0

Gollum vill jag inte sälja igen (av helt egoistiska skäl, jag tycker för mycket omd en lille fulingen!) så han provbor nu med Marsvinet Morgan. En omplacering jag fick in i somras. 5 år gammal urmysig och kelig kastrat…som jag inte heller tänker omplacera.

[Colina]
0

Marsvinet Morgan (han har för och efternamn)

[Colina]
0

Gollum är ful i huden som ni ser Rynkar på näsan Lite sårig efter att ha gått med en kille som inte var särskilt snäll. Och torr och röd. Ett bad har det blivit och eventuelolt bklir det en tripp till veterinären i veckan. I övrigt är han pigg och glad och mycket social!

För att det nya paret skulle få lugn och ro utan en massa tjej- tjatter fick de ett ytt boende…vårt fula badrum som inte används fick agera marsvinshem och kära sambon ( som är boprtrest över helgen) fick ett sms om att badrummet tas över av marsvin från och med nu.Skrattande

[Colina]
0

Nästa plan är att bygga en våningsbus. Killar uppe och tjejer nere…till mig som sa max 5 marsvin inne och alal i samma bur! (nu lblir det sex och så två burar…men vad skall man göra?)

Om ni har tips på hur man bygger snygga våningsburar får ni gärna tipsa här! Vill helst ha plexiglas på ytterkanten tror jag…men längre än så har jag inte funderat.

Abico
0

Härligt med en marsvins-toa :P Det kanske är så jag ska göra med den äckliga lill-toaletten…

Gorm lagerhylla är bra som burstomme, då kan du själv kombinera hyllplan och stolpar som du vill ha det.

Hanna 

godisgrisen
0

Gillar toaburen!

Miolina
0

Coolt men marsvinstoa Skrattande

Min blogg hittar ni här

[Maijah]
0

Ja visst, klart jag kommer ihåg skinnykillarna. Jag är ju fortfarande kär i Gollum Flört Han är så söt och ful på samma gång haha.

Jag brukar kika på din blogg så :)

Lycka till med burbygget!

Aristarcos
0

Hm, har för mig jag känner igen det om skinnysarna, hade inte de också Ringorm när du tog över dem ?

Annorlunda med marsvins toa ;) Ska du lära dem att gå på toaletten också kanske *hihi*

Moa-16
0

Hehe, skulle inte bli förvånad om du gjort om hela huset till en marsvinsbur en vacker dag :P Hoppas du hittar bra hem till marsvinen så småningom!

HannaVastervik
0

Ingen bild på Gimli? =)

[Colina]
0

#9 Visst stämmer det attd e var sjuka då jag fick dem första gången. Gollum var den som visade symptom och var riktigt, riktigt dålig. Vi trodde faktiskt att han skulle stryka men. Veckor av behandling gjorde ju inte att man blev mindre fäst vid honom om jag säger så…

#11 Bild på Gimli kommer här Skrattande Från pojkarnas första möte.

HannaVastervik
0

Ååh så fin han är ^_^

rymz
0

Elliot är ju hur söt som helst, så fina färger!