Namn tema
Min hona fick 4 st ungar igår, så nu är det dax att hitta på namn till de små liven. Dålig fantasi somjag har så behöver jag nu hjälp med teman till namn.
Det kan vara allt från figurer till vardagliga saker… hjälp mig nu, har riktig idetorka! :(
Vilka färger är dom? :)
Det kan kanske hjälpa lite med namnvalet ;)
Har alla likadana färger?

Det finns ett barnprogram som heter i drömmarnas trädgård(typ teletubies). Figurerna har ganska roliga namn, som Upsy Daisy,Igglepiggle,Makka Pakka,Ninky-Nonk,Pontipin,Pinky-Ponk. Ganska annorlunda namn om man säger så :P Annars så finns ju alltid telletubisarna lala,poo,tinkywinky,dipsi :P

…teletubbisarna har ju ochså en damsugare som heter noo-noo :) passar till ett matvrak :P
#5, Haha va gulligt :)
Annars kan man ju ta namn ifrån karraktärer i en bok eller film som man gillar ;)
#7, Otroligt söta är dom :D
Älskar den vita tassen på Bebis C :)
Jag har just läst isfolkets 47 böcker och är helt tagen av alla knepiga men häftiga namn som finns där. Villlemo, ulvhedin, Heike, Tengel, Ulvar, bara en bråkdel av alla namn som finns i dom böckerna. Kanske något för dig
Mattema kan man ju ha
Vi har mexikansk mattema på kattungekullen vi fick =)
#12 Åh visst är Isfolket - namn fina! Jag har hållit på att läsa böckerna i 3 år nu, men har fortfarande 10 st kvar att läsa, ska tilläggas att jag haft ett uppehåll på ett halv år ;)
Min lunka har fått sitt namn (eller ja, det hon kallas för här hemma) Irmelin från Sagan om Isfolket :-)
Tipsar om fler fina namn: Liv, Sol, Sunniva, Kolgrim (= kanske något för bebis nr D?) , Tamlin, Vinga, Marco, Tristan, Tula, Tancred, Lucifer… ja det finns hur många fina namn som helst!
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Isfolket har många fina namn.
Tipsar om orkannamn. Finns olika för olika delar av världen. Använder mig själv av dem när jag behöver karaktärer i boken :)
/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla
#14 haha Jag har också en hona som heter irmelin.

Vi har döpt våra tjejer efter tv-spels figurer ^^
Ja just det de kom jag på nu när jag läsa #17 inlägg att jag hade funderingar förut på att ha tvspels namn tema, tex fallout, burnout.
Asagudar och gudinnor, Bibelnamn?
Bakelser eller veckonamnsdags namn. Eftersom dom föddes på v. 42 så väljer du 4 namn av dom som hade namnsdag :-P
//Emma
Vad ni har samma tråkiga idéer som alla andra ;)
Komigen ta något ovanligt.. Typ här hittade jag ovanliga namn! http://www.mkc.botkyrka.se/alma/namn.html
#22 - jupp bara börja leta! ;)

har nån här läst hungerspelen av suzanne collins? där finns många ovanliga namn!
Vår ena katt är döpt efter en i "Grottbjörnens folk" - Zolena :D
Ganska ovanligt hehe c:

Det finns så troligt mycket namn, våra heter ju Humba Wumba, Kazooie, Luma och Prinsessan Peach men det är ju för att jag är en riktig tv-spels nörd ;)
kanske kryddtema, som timjan och curry. eller blomtema typ ros. Kändistema typ Madonna, Beyonce, anastacia, jackson. Disneytema: askungen, törnrosa, pochahontas, Belle, Herkules. eller gameldagsa namn, typ Rutger så sött!