Det snöar!
Ja, här snöar det faktiskt, kom lite igår redan :)
Inte så det fastnar på marken men det kommer ganska mkt flingor :p Ser lite roligt ut med alla färglada höst-löv och sen så snöar det. Kan tillägga att jag bor i Uppland…
Nån annan som fått lite tidig vinter-snö än?
Gud vad mysigt! Hos mig som bor lite mer i västra delen av landet har ingen snö än. Här skiner solen just nu och det är plusgrader. Är avundsjuk på er som redan börjar få ta del av vintern :-(
//Emma
Fy för snö :p Tur jag bor lite längre ner, men den kommer nog snart här också.
#1 Visst är det! ^^ Jag älskar snö, fast efter jul får det inte stanna för länge (vilket det brukar göra här tyvärr;)
#2 Sådär tycker min syster också :p Hon vill inte ha snö alls men det kan jag inte förstå att nån önskar O.o
Ingen snö här i småland än ;)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Ingen snö nere i Blekinge heller :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ingen snö här heller. Vill ha lika kall och fin vinter som förra året. Lärde mig att tycka om snö då :).
Oj, såhär tidigt? :-P Då kommer det väl hit till norra Stockholm ganska snart alltså.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#7 Jaså? ;) Inte jag, jag gillar snö. Fast sähar tidigt brukar det inte komma faktiskt. Och det har ju inte fastnat på marken. Men det är kallt som sjutton ute!
Uppland ligger ju inte i norr egentligen…. mer i mitten. Men vi brukar få kraftigt med snö här ändå på vintrarna.
#8 Ja ni kan säkert få lite snöflingor snart ni också, iaf om det fortsätter vara så här kallt..
Just nu haglar det, det kommer slask/hagel/snö i omgångar.
Usch och fy, stackars dig :(
Jag vill inte ha snö, så som det varit den senaste veckan har varit bra - lite kallt, gult på träden och sol. Fiiiiint! En sån vinter vill jag ha.
Hanna
#4 Vi hade ju så mycket snö förra året att jag nästan inte vill ha någon alls i år. Haha :( Det tog liksom aldrig slut!
Vad mysigt, jag älskar snö :) Men trots det vill jag ha kvar dessa underbara höstdagar med klarblå himmel, värmande sol och röda löv. För 5 år sedan (tror jag det var, antingen -03 eller -05) hade vi en halvmeter snö i mitten av oktober… Här nere på västkusten.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Finns tydligen flera människor som inte gillar vintern sådär jättemycket ;)
#12 Oj, det är ju ganska ovanligt att det kommer såpass mycket så tidigt där nere :p
Vet ni vad, det har faktiskt fastnat lite på taken nu :D Inte är det mycket men..
Vi hade faktiskt vita tak imorse, fast inte snö då ;) Några riktigt kalla morgonar har det varit här med.
Mvh Felicia
Idag är det frost på marken och svinkallt. Jag vågar inte gå utanför dörren idag alltså.. :-P
//Emma
Igår hade vi runt 1-2 grader hela dan, det blåste jättemycket också så det kändes som 20- ute. Brrr.
Idag är det sol, så det lilla som fastnat försvinner nog snart.
Frost här också! :D jag försöker låtsas att det är snö ;)
Fick senare höra att det snöat lite i mina trakter den 15:e också. :P Tydligen är det bara jag som är väderblind.
Nu regnar det istället.. Men imorrn var det risk för snö sa de :)
Tydligen ska det snöa här på torsdag. Blä :(

Det ska tydligrn komma 5cm snö här innan veckan är slut :)
Mvh Alexandra
#21 Oj, va härligt! Jag vill också ha! Var bor du då? :)

#22 I örebro :p
På vädret idag sa de att det skulle kunna bli snö i kväll.. Men inte har vi sett någon snö än inte :P
Mvh Alexandra
Nu har vi snö här hemma! :D

Här ligger de med snö, måste snöat under natten för innan ja la mig igår snöade inget =P
#24 När du skrev det var jag tvungen att kolla ut genom fönstret och som tur var det ingen snö ;)

Nu snöar det i Vänersborg.
I natt har det snöat i västra Blekinge, östra Skåne
Det snöade för första gången idag på förmiddagen men sen försvann det, som tur är!
//Emma
Men nu får det väl ta och komma lite här också tycker jag?! *avis*

Tycker också att det ska komma mer. vi hade snö på förmiddan. (finns lite kvar fortfarande) men eftersom jag är sjuk har jag inte orkat ta mig ut och njuta av snön.
Idag snöade det lite när jag var i stallet, sedan haglade det jättemycket i omgångar. Nu regnar det istället >.<
Mvh Felicia
det har snöat i vänersborg i dag en stund på förmidagen, och just nu snöar det i trollhättan =S just nu blandade känslor, det är ju bara oktober juh..

Åh jag tycker snön kan komma hit med!
Mvh Alexandra

Snöar igen :).
Nu är den här! :D Jag älskar snö! För närvarande i alla fall… ;)
Här har det också kommit liite snö. Hoppas det försvinner fortast möjligt.. Hatar snö!

#37 Åh vad härligt det såg ut!
Har har det kommit lite under natten. Tyvärr tror jag det hinner försvinna innan kvällen im det int kommer mer.
Mvh Alexandra
#37 Åh så härligt ^^
Fortfarande iget här än… Men det var väldigt kallt på morgonen/natten..
hade snö har 22-23 oktober men det smälte bort igen :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

vill ha snö igen. det är mycket bättre än regn.