Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 2093 ggr
Sofieproppan
0

Mina nya killar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För en vecka sen fick mina två marsvinskillar äntligen nya kompisar efter att ha suttit åtskilda i varsin bur i ca 2 månader.

De är från Sandra, Sweet Dream´s. "Wish You Could Stay" och "Wish you Were Here".

Min dotter har dock bestämt att de ska kallas för Vitnos och Svartnos.

På bilden är när de kom hem och de var tillsammans för sista gången innan de skulle träffa sina respektive nya kompisar.

Sofieproppan
0

Hopsättningen gick jättebra, bättre än väntat. Lite slickande och lite hårdhänt från Jum-Jum men det gick snabbt över.

Några timmar senare satt de och åt hö tillsammans i buren.

Sofieproppan
0

Den mörka som kallas Vitnos är lite mer självständig och springer inte efter Oskar hela tiden. De jagar varandra genom rören och upp på huset osv. De små har verkligen fått fart på de stora.

Här tillsammans med sin kompis Oskar.

Sofieproppan
0

Han är som sagt lite mer självgående och hittade redan första kvällen upp i hängmattan och upp på hustaket som han hoppar upp på utan problem trots att det är högre än burkanten.

Sofieproppan
0

I hängmattan får han riktigt popcorn utbrott. Kul att se.

Men även skönt att ligga i röret och vila lite när man varit ute på golvet och sprungit en stund.

Sofieproppan
0

Det är som sagt kul att se de stora få lite fart på sig och spring omkring och även de popcorn lite.

Sen är det skönt att vila lite i sina nya öppna hus som delvis är delat i mitten.

Sista bilden, för denna gången i alla fall.

FeliciaS
0

Vilka söta killar du har :) Skönt att de trivs ihop.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Atensia
0

Vad söta! :-) Härligt att de trivs tillsammans :)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

[Maijah]
0

Söta små limpor ni har! :)

Sofieproppan
0

Tack alla!

Det är som sagt två teddy marsvin,

De stora fyller ett år om nån vecka och har redan glömt hur spralliga små marsvin är.

De andra blev snabbt orädda så det ska nog gå bra. Barnen och även vi två vuxna pratar med dem och klappar dem i buren hela tiden. Och även uppe i knät. De lär sig nog snart vem som kommer med allt gott.

Sandra-B
0

Så härligt att se bilder på dem och deras nya kompisar!

Vitnos är verkligen en rolig gris, tog några bilder på dem dagen innan de flyttade, egentligen var det Emil och Svartnos som det var tanken att jag skulle ha fått med på bilden ifråga (vilket dock inte de två var riktigt med på…), men vem sticker upp sitt huvud bakom huset om inte lille Vitnos :-P

De är bara för söta, saknar dem väldigt mycket <3

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Sandra-B
0

Lägger in en bild på dem som togs när de bara var några timmar- den 6 septemer- de har vuxit till sig en del sen dess :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!