3 stycken av alla mina 10
Jag kommer försäkra mina två när dom kommer :)
Liinda: varför har du inte alla försäkrade?
#3 , Om man är uppfödare så blir det ganska dyrt att försäkra alla.. Om du har 10, och försäkrar hos Agria så blir det 400 kr.. Tänk då om man har ännu fler :/ Fast Agria kanske har någon uppfödar-försäkring? Det borde dom ha..
Jag har bara 3 försäkrade för det är dom marsvinen som jag skaffade först av alla och när jag bara hade ett fåtal. Sen när jag skaffade fler och fler så blev det så att månadskostnaden för alla försäkringar skulle kosta mig mer än ett vet besök skulle göra. Så det var inte lönt.
Dom 3 som är försäkrade är äldst och har störst chans att bli sjuka så därför behåller jag försäkringen på dom. Men om ett oförsäkrat marsvin skulle bli sjukt så är det klart att det också får veterinärvård! =)
#5, Får man fråga vart du försäkrar dom och vad det kostar :) ?
Jag försäkrar dom i agria =) Har för mig att det kostar cirka 20-30 kronor i månaden per marsvin. Men jag betalar halvårs vis.
Jag har inga av mina marsvin försäkrade. Eftersom dom är några stycken blir det en hel del pengar som inte kommer att komma till användning (under 10 år med marsvin har jag bara varit hos vet. runt 6 gånger, varav tre av dom för avlivning som försäkringen ändå inte skulle ha täckt). Så nej, jag betalar hellre när jag blir tvungen och sparar pengar själv.
Hanna
#7. Ahh okej :)

Har inte heller försäkrat våra tjejer, betalar hellre när det händer något.