Sagan om Nemo!
Hur blir det spännande slutet?
Kan Lotta rucka på sina principer?
Ska Matilda få rädda Nemo?
Har Jonny lekt "Hitta Nemo" än?
De spännande svaren får vi bara från…
LOTTA och MATILDA!!
// Shintaida
Shintaida det bidde ingen Nemo, Jonny vägrar leka hitta Nemo. Har du förslag på hur man hjärntvättar en Jonny? Hehe
Naaaaw….vad händer med Nemo nu, då?
Själv hämtade jag ett "överblivet" marsvin för ett tag sen.
Jag gjorde som så…att jag satte mig framför datorn (vi har var sin bärbar dator som vi har bredvid varandra på soffbordet) och tog upp bilden på Svante.
Började sucka; näää, vad han är söööt och nu blir han ensam…så ledsen han måste vara, stacka marsvin!!
Min Nalle såg bilden hela tiden…detta höll på i dryga 2 dagar. Jag vädjade till hans djurvänlighet. Och så såg jag givetvis ledsen ut samtidigt.
Nallen sa att det var så j*vla långt att åka. (25 mil ToR).
Men jag menade att det är ju för fanken ett litet LIV!!!
Så nu har jag två grisar och min Nalle har en gris.
Jag la in hela min själ i övertalningen där!
Men nu VET jag att det inte går fler gånger!
*Kvinnans list övergår mannens förstånd*
Jo, förresten, det har INTE blivit mer jobb med tre än det var med två…
Det enda man behöver är att dubbla kärleken till dom och man får dubbelt tillbaka!
Lycka till, Lotta!
// Shintaida
Vilken bra saga
Mamma har jag minsann lyckats med, men Jonny, det är en annan historia.. Det lär väll dröja ett tag innan han låter mig få fler djur, även om det är jag själv som betalar 
Skaffa söta bilder på Nemo och lägg lite här och var!!
Och påpeka ibland till Jonny är att det är en go "liten unge"….
Vem av er sköter marsvinen?
// Shintaida
#4. Det är jag som sköter marsvinen, mamma och Jonny brukar bara lägga till lite grönsaker så, ibland då min månadspeng inte alltid räcker
Men i stort sett allt annat betalar jag själv, jag städar buren, klipper klorna, badar dom osv själv :)
Då tycker jag att det är upp till DIG…
Hade Du varit mitt barn, hade Du fått det, med dom förhållningsreglerna att Du ska sköta allt och alla SJÄLV och aldrig klaga…
Så gjorde jag när min dotter var liten och ville ha kanin…det gick jättebra…
Kram // Shintaida
#6. Ja jag vill ha honom
men som sagt… Jonny är inte den lättaste att övertala, även om jag skulle argumentera med det.
Hehe, klaga gör jag aldrig, eller jo, fast sällan, kanske när jag ska klippa klorna och dom bökar, men då klagar jag åt mig själv och åt marsvinen
men jag gör det fortfarande fast jag tycker att det inte är det roligaste när dom bökar :) Sköter dom gör jag själv, i stort sett helt själv :) det är bara när jag ska åka långt bort och inte kan komma hem som mamma får rycka in, annars lämnar jag dom aldrig i någon annans händer.
Det är mina marsvin, och dom sköts på mitt vis, annars blir jag orolig och kan inte sluta vela och undra hela tiden vad som händer. Därav skriver jag JÄMT upp vad mamma ska göra när jag är borta och inte kan komma hem. Det kan mamma intyga, för det står alltid på min apelsin tavla, eller på ett stort skiss papper