potatis?
Kan marsvin äta potatis ?
Om dom kan det ska den vara kokt eller rå?
Potatis innehåller en hel del stärkelse. Rå potatis ger jag ytterst sällan, dels för stärkelsen och sen verkar det inte heller vara en favorit.
Man ska vara försiktig med att ge potatis
Rå potatis går bra att ge då och då, dock inte för ofta =)

Kokt är nog bäst skulle jag tro, tänk dig själv att äta rå potatis :O
#3, Om vi äter rå potatis så kan man väl få feber? Kan marsvinen få de :O ?
#3 Oj, marsvin skall inte ha tillagad mat. Deras magar är inte gjorda för det. De äter all annan mat rå :)
#4 Tror inte människor får feber av rå potatis. Det var första gången jag hörde nåt sånt, vem har berättat för dig? Däremot är det inte särskilt gott, och inte så populärt bland mina grisar :-)
Händer att jag mosar lite kokt potatis i deras kligröt, det tycker de om :)
#5, Nja, gott är det ju inte! Minns faktiskt inte alls vem som berättade det för mig, men det var väldigt länge sedan,,
#5, Nja, gott är det ju inte! Minns faktiskt inte alls vem som berättade det för mig, men det var väldigt länge sedan,,
Jag älskar rå potatis och aldrig fått feber =)
#9, Hrm.. är det verkligen gott? :(
aa, jag har älskat det så länge jag kommer ihåg :p
#11.. Okej. Hm.. Vet inte om jag någonsin har prövat det faktiskt..

#11 Jag med :D Rå potatis är gott ju
har aldrig mått dåligt av det, och både hunden, marsvinen och kaninerna har fått smaka på det. Små bitar, kanske 1-2 gånger var 3:e månad.
Pasta och knäckebröd också. I små mängder. Som en godisbit bara :)
Marsvin kan äta rå potatis, men som några redan nämnt så ska de inte få det för ofta. Mer om vilka grönsaker och rotfrukter du kan ge marsvinen hittar du i artikeln "Handla rätt till marsvinen".
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Min pappa tycker att rå potatis är gott och har heller aldrig fått feber :p