Hjälp!
Perry är sjuk! Han bara låg ner när jag kom ner och reagerade inte. Han ser trött ut i ögonen och har ont i kroppen. Ville inte ha något att äta men nu äter han paprika. Det har gått väldigt lite hö under dagen så han kan inte ha ätit då.
Han är stapplig och går väldigt brett bak, låg ner när jag kom med frambenen framåt och huvudet nere.
Jag vet inte vad jag ska tro, han hade ju uppluckrade tänder för ett tag sedan och nu detta! Jag tycker det tyder på satinsjukan, han är väldigt glansig men eftersom han är helsvart går det inte att se. Han har satin på ena sidan, andra är bara Cuy så han borde inte kunna vara satin överhuvudtaget
Vad ska jag göra?! Börja med CC på en gång? Askorbinsyra?
Han har fått mycket paprika och vitkål så det borde inte vara c-vitaminbrist…
Kan de bli såhär av d-vitaminbrist?
Nu ligger han och piper varje andetag! Vad ska jag göra?!
Om ingen svarar här så kanske du kan pröva att ringa till veterinären :(?
Hoppas verkligen att det inte är någonting allvarligt :(
Jag hade ringt veterinären! Hoppas han blir bättre och klarar sig!<3
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Finns ingen veterinär öppen här. Hässleholm åker jag aldrig till igen! Är på väg för att köpa askorbinsyra och proviva, CC och Fortimel har jag hemma
Ja testa det :) OKej helsingborg? Växjö?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4. Uch.. hoppas verkligen att allting blir bra :/
Se till att hålla honom varm, och mata honom ofta. Det är i princip det du kan göra. Se till så han ligger bra, gärna med hö runt omkring sig ifall han känner för att plocka lite.
Om jag hade varit dig hade jag ringt till Agrias telefonveterinär, kostar 25kr för ett samtal men du får prata hur länge som helst och det är en veterinär du talar med.
Sedan är det också dags att inse att det kanske är dags för honom att knata vidare, jag hade ringt en veterinär first thing imorgon om han inte blev bättre. Se vad dom säger. Tänk på att man ska göra allt man kan för dom, men inte till överdrift.
Håller tummarna för pyret! Lycka till :)
Nu har han fått 10ml CC blandat med Proviva och askorbinsyra, började också Bactrimbehandling så får vet. säga vad de vill om att ha mediciner hemma.
Han sitter och småtuggar lite hö nu men kommer få sova i en transportbur i min säng så jag kan mata honom och hålla koll över natten.
Tyvärr har jag svårt att se vad vet. skulle kunna göra, inget marsvin jag har tagit till vet. har överlevt föutom vid kastrering och en gång då jag trodde Mys brutit ett ben (hon dog en vecka senare iallafall
)
Nej usch vad jobbigt! Lilla marsvinisen då :-( Jag håller verkligen tummarna på att han blir bra. Om du inte kan åka till en veterinär så tror jag att du gör helt rätt.
//Emma
Usch vad jobbigt och jag hoppas han blir bättre <3
Men även om du inte tror veterinären kan göra så mycket för honom måste du ändå åka in isåfall för du kan ju inte låta honom ligga och självdö hemma?
#10 Såklart han inte kommer att ligga och självdö, jag kommer att göra allt jag kan för att få honom bättre och skulle det nu bli akut avlivning har jag minst 45minuter till närmsta vet. så då får jag eller grannen nacka honom (hur hemskt det än är
)

Har inget att tillägga annat än att jag tänker på dig och Perry. Håller tummarna att han piggnar på under natten och är mycket bättre imorgon.
Skulle göra precis som dig, börja ge medicin om jag hade hemma och var helt 100 på doseringen.
MVH Erika :)
#12 Tack. Han är inge pigg alls
Ligger på ett varmt täcke i buren och det låter när han andas 

#13 Låter inge vidare :(
Tror inte du kan göra mer än du redan gör för honom. Hur gammal är han då?
MVH Erika :)
Han är inte mer än lite drygt 2 år.
Jag råkade väcka honom precis :-( Han låter inget när han sover, men nu stånkar han lite grann. Är hemma nu och han ligger i en täckt transportbur i min säng. Han fick mat vid 12 så vid 2 är det dags igen och sedan varannan timme tills han antingen mår bättre, dör eller måste avlivas 
Eftersom han låter när han andas borde det inte vara satinsjukan eller c-vitaminbrist. Troligen har han blivit nersatt när jag försökte introducera honom och Lotus, fast då borde han blivit dålig tidigare :-/
Perry lever fortfarande men han är så svag
. Han har fått 10ml CC blandat med Proviva och askorbinsyra och han tuggar och sväljer utan problem. Han har också kissat en stor pöl men inget bajs. Han var precis som vanligt igår kväll och i förmiddags tittade jag knappt för jag var så orolig för Rufsi. Usch om jag bara tittat till honom ordentligt då! Då hade jag kunnat börja behandla tidigare 
Lever han fortfarande imorgon bitti tror jag det värsta är över, men jag är inte hoppfull 
Min fins älskade lilla gris!
Nu ska ja försöka sova en timme innan jag ska mata vid 4.
hoppas det går bra
Min fina älskade Perry har nu lämnat jordelivet
Vila i Frid ?
Vila i frid fina Perry ?
Gud vad tråkigt! Vet hur mycket du älskade Perry!
Vila i frid Perry! <3
Usch vad hemskt och tråkigt :( Vila i frid <3

Åh, jag beklagar sorgen :/ Vila I Frid <3
Vila i frid älskade Perry!<3
Beklagar sorgen, så himla tråkigt med sjuka djur.. Han var väldans fin på bilden.
Har läst det du skrivit ibland innan och just nu verkar det inte vara mycket flyt i ditt liv liv med sjuka djur å annat, men en dag så vänder det, och jag hoppas på snart!
Jättestora styrkekramar till dig och all lycka till!
/Jen med Silver å Hazel
Alltså, detta är ett under!!!!
PERRY LEVER!!!!!!
Jag skulle ju ge honom mat klockan 4 och han rörde sig inte, han var kall, jag knuffade på honom och han reagerade inte minsta lilla och jag kunde varken känna hjärtslag eller andning, men jag plockade inte ut honom, klarade inte se honom död.
Han fick ligga kvar i transportburen som fortfarande stod i min säng, ville ha honom nära, och när jag vaknade kände jag något som bökade omkring lite, trodde det var hundarna (sover med öronproppar) men kände ändå på filten över transportburen och den var ljummen. Kollade och han rörde på sig!!!!! Han har bajsat en hög med små, lite lösa korvar och är fortfarande jättesvag men han lever!!!!!!!

Vad glad jag blir för Er skull. Hoppas verkligen att han blir bara bättre och bättre nu. Håller tummar
.
Hoppas verkligen att allting löser sig nu :)
Om inte din behandling verkar hjälpa så kanske du ska ta han till en veterinär hur långt det än är om du vill att han ska klara detta? Kanske behöver han kraftigare saker i medicinväg?
//Emma