Hur göra?
Perry är fortfarande dålig men mycket piggare så jag har tagit upp en gallerbur i lägenheten så han slipper transportburen.
Men jag vet inte hur jag ska göra med Xander.
På ett sätt är det ju bra att de får flytta ihop igen, det kanske kan liva upp Perry och trigga honom att äta och dricka lite bättre, men samtidigt är jag rädd att Xander ska vara dum mot Perry, buren är bara 100*50 i yttermått så den är ännu mindre inne i.
Vad tror ni?
Brukar han vara dum? Annars tycker jag du ska testa, jag tror han kan bli ännu piggare av att få en kompis igen och en större bur än transporten.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Hm.. Det är ju lite trist att han ska få vara ensam.
Men och andra sidan är det ju säkrare för han IFALL att det skulle hända något.. Jag skulle nog låtit han vara i transportburen någon dag eller två till i hopp om att han blir bättre.
Me hur länge har han varit sjuk nu då?
#1 De har gått jättebra ihop innan men Xander är en rätt kaxig kille på 3,5 månader.
#2 Den större buren kommer han få i vilket fall som helst, Perry är så stor så han kan bara vända sig i transporten. Han blev sjuk i tisdags kväll.
Jag kommer inte vara på samma ställe hela tiden heller så jag kan inte passa dem nu. Fast å andra sidan kommer det inte bli mycket sova i natt heller så jag kan ju sätta ihop dem när jag kommer hem och bara flytta ut Xander om Perry blir stressad
#3. Okej. Transportburen är ju inte så bra om den är så liten.. Kanske det är lika bra att släppa ihop dom om dom ändå inte brukar bråka.
Jag tog med dem bägge upp, jag har inte matat färdigt de andra djuren och hundarna ska ändå ut senare så funkar det inte bär jag ner Xander då.
Jag har precis satt ner dem och de äter morot och sallad :-) Inte så bra för Perrys diarré men huvudsaken är att han äter, diarré har han ju även utan sallad :-(
Okej. Bra att han äter iallafall. Hoppas nu att diarrén går över!
Jag hade delat av buren med galler, på det sättet kan Perry höra och se sin kompis men slipper att bli påhoppad :)
Jag har särat dem, gjorde det när Perry började bli orolig. Jag har inget att dela av med, buren är otrolig dumt utformad.
Nu ligger han still igen :-( Pruttade just också
Hm. Du har inte kommit på än vad det skulle kunna vara för något som har gjort honom sjuk?
Har han gjort/ätit något som inte den/dom andra har?