Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 3077 ggr
Lyan
0

I-landsproblem?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken ska jag välja :-S

Mari
0

lol Tungan ute

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Strawberi]
0

Den röda närmast den gula på höger sida om den gula alltså.. DEN VAR FIN!! :D

Lyan
0

Hahaha

Jag tycker bäst om den blåa i mitten :-P Blått är fint :-)

Såhär många smörknivar blev det alltså (och fler, några låg i disken) när mamma och hennes sambo flyttade ihop :-P

Abico
0

Jag tycker bäst om träsmörknivar så jag säger nog någon av dom ;)

Sitter själv här med I-landsproblem. Ädelosten tog just slut så nu måste jag äta pepparkakor utan ädelost… Inte okej.

Hanna 

Lyan
0

#4 Blä! Nä, jag skippar nog den kombinationen :-P

Hemma har jag bara en smörkniv ärvd av mamma men den används aldrig för jag tar det som ligger närmast (matkniv) som sedan får hänga med till smöret är slut, den ska ju ändå bara ligga i kylskåpet

Exet skulle ha ny smörkniv och låg det ett djurhår i smörbyttan slängde han den :-O Hallå, vi bodde med 3 hundar, mellan 4-9 katter och 30 marsvin

Mari
0

#5 Jag är också lite som ditt ex, jag vill gärna ha ny smörkniv vid varje tillfälle och ser jag något hårstrå i smöret (eller något annat) så får jag lite smått panik och karvar bort en del av det, fast jag börjar bli bättre Tungan ute

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Lyan
0

#6 Jag är lite allmänt lustig jag, tappar jag något så bara borstar/sköljer jag av, men om maten är av annat märke eller ny förpackning = katastrof :-O men det börjar också bli bättre, när jag flyttade hemifrån köpte jag mycket som jag inte ens tyckte om bara för att det var det vi hade hemma. Nu kan jag till och med handla på andra affärer än Ica :-D

Fridaaaa
0

Haha vilka problem ;) haha :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Emmsann
0

#4 Jag avskyr smörknivar i trä! Vet inte varför men det gör jag. Här hemma bryter jag av dom på mitten så fort jag får chansen för att bli av med dom ;-) Man får en mindre glad mamma efter det iaf…

Lyan; Tänk på barnen i afrika, där har dom inga smörknivar alls :-o

//Emma

Fridaaaa
0

#9 Samma här! Kan inte ta i smörknivar av trä, får rysningar i hela kroppen!!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lyan
0

#9 Nu bidde det nog fel :-P Jag har bara en smörkniv och den har rymt :-P Det är mamma som har lite smått knivöverskott hehe

Uttrycket att man ska tänka på barnen i Afrika körde skolvaktmästaren här hemma när de satte nya skåp på lillebrorsans skola. Barnen (ungdomarna) ville inte ha nya skåp för de tyckte bättre om de gamla för de var mer praktiska och då sa skolvaktmästaren att de skulle tänka på barnen i Afrika för de hade inga skåp alls och fick svaret: Skicka de nya skåpen till stackars barnen i Afrika så får de skåp där också och vi får behålla våra gamla! Blev många skratt då :-D

FeliciaS
0

Träsmörknivar ska det vara :) De är finare, mjukare och miljövänligare. Dessutom trivs bakterier bättre på plast.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Lyan
0

#12 Jag tycker det borde vara tvärt om, att bakterier fastnar på träet eftersom det "poröst", på plasten hamnar det ju bara på ytan om den inte är väldigt sliten och repig. Men helt klart mer miljövänligt med trä!

En jag kände hade en snidad smörkniv där skaftet var format så det såg ut som en kuperad grand danois, den var häftig