Bra kost?
Mina marsvin får massor av hö på morgonen. De får även olika sorters grönsaker, t.ex brockoli, morötter, sallad, persilja och så vidare. På eftermiddagen får de pellets och hö, och på kvällen får de grönsaker och hö. Självklart får de även nytt vatten alla gångerna.
Låter det som en bra kost? Mina marsvin är lite tjocka också, hihi. De har alltid tillgång till hö. :)
Kram,
Cissss.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#0 Jag tycker att det låter som en bra kost! De kan få en pinne eller lite grovt knäckebröd ibland också, det gör gott bla. för att tänderna ska bli naturligt "slipade".
Bra att de alltid har tillgång till hö! 
Om de är småtjocka så kan du dra ner på pelletsen. Mina marsvin får bara lite pellets ibland som lite godis. Jag vet att det råder olika uppfattningar om marsvin ska få pellets eller ej, men man gör ju som man vill i den frågan.
Jag tycker också det låter som en bra och varierande kost:)

Tack för svaren & att ni tycker att det är en bra kost. De får knäckebröd ca fyra gånger i veckan & jag ska köpa pinnar åt dem i veckan. :)
www.frihetenskaniner.se
Pinnar behöver du inte gå och köpa. Det kan du bara klippa av från något fruktträd, typ plommon eller äpple.
Om det har något sådant träd i närheten förstås:)

Har två äppelträd hemma, men de är väldigt små & har knappt några grenar. Mina föräldrar uppskattar inte ifall jag klipper av grenarna, de träden har inte haft det lätt. Får, älgar, hundar osv ;P
www.frihetenskaniner.se

#5 Det behöver inte bara vara från fruktträd. Du kanske har andra träd i närheten av där du bor? Det kan vara pinnar från t.ex. björk, sälg, bok, hassel och lönn.
Jag brukar ge från björk för de träden har jag närmast =) Och björkträden vet jag hur de ser ut *fniss*

Okej. Tack för svaren! (;
www.frihetenskaniner.se

var så lite så =)

var så lite så =)

Måste ut och skära lite innan middagen tror jag bestämt.
www.frihetenskaniner.se