Bästa underlaget?
Jag har läst lite av tidigare inlägg, men var så många olika tips.
Tycker det där med filtar och så inte passar så bra för mig . Har idag pellets av ngt slag men är fruktansvärt dyrt och hårt att sova på .
Kan man blanda det med spån kanske ?
#0. Som du säger, träpellets är väldigt dyrt, och väldigt hårt, jag tycker du ska byta till spån, det är bra absorberande och mjukt för deras fossingar :) Det räcker om du bara har spån, hö osv. Underlaget duger med bara spån :)
Tack för ditt snabba svar. ska införskaffa det imorgon .
#2. Hehe, det var så lite så
gör det :) du kommer märka vilken skillnad de blir i buren :)

Ja spån rekommenderar jag oxå!!!! Kanonbra!

Jag har "Majsan Pellets Spån", men jag sätter fleec i hörnorna i buren.
Det bästa med "Majsan" är att det inte luktar & dammar.
En påse kostar 149kr och räcker(om man tar lite "Majsan" och papper under) i 1 ½ månad.
Tycker det är jobbigt att ha spån eftersom det både dammar och skräpar ner(marsvinen hoppar väldigt mkt
)
\Kram Elin
#5 Fast det spelar väl inte jätteroll om det inte luktar? Jag menar, man måste ju städa lika ofta ändå…
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
5# Mitt spån dammar inget alls. Så det beror nog helt på vilken sorts spån man köper.
Mitt spån kostar 60kr för en jätte bal, som räcker lite mer än 3 veckor till 6st marsvin. Så prismässigt sparar man inte på att köpa pellets.
Sen att det skvätter lite spån utan för när marsvinen springer är ju inte så mycket, det sopar man jätte lätt upp med en liten kavast.
Å precis som ni andra också sa, det är mycket mysigare för marsvinen med spån=D
Jag hade ju inte viljat sova på hårda pellets om jag fick välja på det eller mjukt spån.
#7 Vad bra ;) Ja, precis. Aj för pellets =P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Mina marsvin går på spån & har alltid gjort. Har tidigare köpt små förpackningar av spån, och de kostade en tjuga styck och räckte en gång. Blev ungefär 200 kronor i månaden till två stycken marsvin.
Nu har jag spån från stallet. Spånet förvaras i en stor släp typ, verkligen stor då, med pressening över så att det håller sig torrt. Då luftas det otroligt mycket och dammar inte något alls! Sen är det gratis & lätt att bara hälla ur påsen istället för att riva isär som hårdpackat köpesspån. Mycket mjukare också! :)
Kram,
Cissss.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Jag ska ha kutterspån till mina marsvin, där jag har läst är det mest rekomenderat