Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1705 ggr
diva
0

nya grisar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På onsdag så hämtar jag 2 killar som ska få flytta in till mig. Dom är ungefär 2 och 3 år. Nån som kan hjälpa mig med färg. Den ena är vit med röda ögon. Korthårig. Det är PE white om jag inte minns fel eller är det DE white. Lägger ut lite bilder på killarna

diva
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Virveltrollet

diva
0

oj vilka små bilder det blev. Får ta nya då dom kommer hit. Kanske lite svårt att se

FeliciaS
0

Vad kul! 
Marsvinet i #0 är en Self pe (pe = pink eyed dvs. rödögd) white om han är helvit. Jag tycker tassarna ser ut att vara bruna, men det kan likaväl vara bilden som missvisar eftersom det är svårt att se när den är så liten.

Marsvinet i #1 är golden/white om han inte är trefärgad.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

diva
0

#3 Tack

Ska ta nya bilder när dom kommit hit.

[Berglundshusdjur]
0

Åh va söta såg annonsen på blocket alldeles nyss tror jag.

diva
0

#5 japp det stämmer nog. Håller på att bygga en ny bur åt killarna därför kan jag inte hämta dom förrän nästa vecka. Visst är dom söta

[Berglundshusdjur]
0

Tungan ute

Binajis
0

Efter att ha kollat på blocketannonsen tycker jag att den vita defintivt ser ut att vara satin. Är du medveten om sjukdomen som kallas Satinsjukan? Kan nog vara värt att läsa lite om den om du är pågång att köpa en sån gris :)

Långhåret ser ut att ha mörka inslag, antingen av black eller goldenagouti (viltfärg ungefär).

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

diva
0

#8 Jo jag vet om satinsjukan och jag kommer att läsa på så mycket som möjligt om det. Kan lite om den iallafall. Har ju även läst här på forumet om dom som har satin marsvin.

Binajis
0

Jamen dåså =)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

diva
0

#10 Får som sagt ta nya bilder då jag har dom här. Kan ju inte lämna den ena killen och bara ta den andra. Får väl hoppas att han inte är satin. Han kommer iallafall inte att avlas med.

Binajis
0

Jag kan nog tyvärr garantera att han är satin.. han har en väldigt misstänkt glans. Jag tycker det skulle vara underbart om du kunde få hem honom eftersom du är en riktig marsvinsmänniska och alltså kan upptäcka relativt tidigt om något är fel osv. Vill inte tänka på alla stackars satiner som fått lida av "OD" länge pga ägarens okunnighet.

Samtidigt så förstår jag att det inte är så lockande att få hem en gris som kanske inte kommer leva så länge, men det finns många många satiner som aldrig (hinner?) utveckla sjukan :-)

diva
0

#12 Tack det värmde. Vi får hoppas det, men annars så får han det bra den tid han har kvar. Dom har visst tydligen bott i en 90cm lång och 40 cm bred bur och det tycker jag är lite trångt för 2 hannar. Ska bygga en bur som blir 130cm lång och 70 bred så dom får lite mer yta att vara på. Nu vill jag inte smutskasta ägaren som dom bodde hos, men lite okunnig tror jag hon är. Hon har tex c-vitamin i vattnet. Men som sagt så kunde jag inte låta dom vara utan kände att dom måste komma till mig.