Hö Allergi??
detta är för mig både tråkigt och trevligt på samma gång. Det trevliga e att jag träffat en kille som e djurvän, Han har 8egna katter.
Men när han kommer till mig drabbas han efter några timmar av andnöd.
Han ska allergitestas på nästa fredag så får vi vet. men vad kan jag göra så länge?
finns det nft hö som e mer allergi vänligt eler kan man ge dom hö i kuber.
Vi vet ju inte än om det ens e hö allergi men sannorlikheten e ju stor.
Kom med era tankar och funderingar. Omplacering av grisarna e inte aktuellt i detta stadium utan jag vill att han ska kunna komma till mig och vara här ibland.
tacksam för era kommentarer
kram
Det mesta troliga är nog att han har höallergi. Om du väldigt gärna vill ha kvar dina marsvin kan du ju göra så att ni baa är hemma hos han. Men om du vill att han skall kunna vara hemma hos dig, är det ju absolut bäst att du omplacerar marsvinen!
Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.
Du har inget litet rum som du kan stänga dörren till som du enbart ha marsvinen och dess tillbehör? SOm inte han behöver vara i?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det finns speciellt hö från Oxbow som ska damma väldigt lite.
Finns även hö i kuber som går att ge :)
Kan du inte stänga in marsvinen i ett eget rum (toaletten?) och vädra ur ordentligt innan han kommer?
Hökuber fungerar i perioder men marsvinen kan inte få i sig lika mycket hö med sådana som om dom hade haft löst hö. Dessutom tror jag inte att han kommer att slippa besvär bara för att det är hökuber, kanske blir det lite mindre.
Hanna
Spraya vatten över höet så dammar det inte lika mycket.
Sen kanske du kan byta till fleece eller handdukar istället för spån?
bor i en jätte liten tvåa och har 9st marsvin så jag kan inte stänga in dom i nått rum :(
Hej!
Har skickat PM till dig!!
Är det höallergi så finns det väl medicin man kan ta emot det så att det lindrar besvären?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se