Västerås 12/12
Vi ska dit! Vilka kommer vi att träffa då? Marsvinen som ska dit är:
Chokladfabriken´s Lily ras junior.
Chokladfabriken´s Ginny pet
Chokladfabriken´s Jordan pet
Duetten`s Uffington pet
Så har jag tre till som jag funderar på men alla tre blir det inte… troligen Chokladfabriken´s Episkey men sen vet jag inte om Babinski och Chokladfabiken´s James ska med. Vi får se.
Jag hoppas vi kommer iväg. Det som talar för är att det är så roligt, och kanske få möjlighet att träffa Babinski.
Mot talar att gå upp så tidigt och åka så långt i kanske vinterväglag. Har beslutsprocessen igång.
Om jag åker ställer jag:
Chokladfabrikens Imperio i Pet
Climp i Pet
Bainbridge i Pet
Utöver dessa funderar jag.

Jag ska dit har jag tänkt, tar med mej 2 st bara….
GP JumJums Hilda i pet och JumJums X-Carlet, self PE golden i ras.
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......

Samma som Arinah här,har beslutsångest.Om jag kommer i väg har jag ej heller bestämt mig för vilka jag ska ställa.Kommer förmodligen bra bli i pet denna ggr med.
Men jag vill dit .. å jag vill träffa er igen.
kram
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
#1 Sorry det blev inte Babinski jag tycker hon slynglar lite väl mycket just nu men hon kommer igen sen när hon fått lite bredd… den pälsen är ju fantastisk den ska visas upp!
Nu har jag anmält fem djur:
GP Chokladfabriken´s Ginny i pet, ja hon måste ju med…
Chokladfabriken´s Lily i ras junior. Äntligen ska jag få visa en magpie för domare Lena Tysk som tog in de första i Sverige och som jag köpt Lilys pappa av. Ska bli så spännande att se vad hon har att säga om min lilla sötpärla som vuxit sig finare sen förra utställningen!
Chokladfabriken´s Jordan i pet. Hon är ju bara sötatast på jorden så är det! Jag är så stolt över henne. Så har hon ju ett silver, två till vill vi ju samla på oss!
SCH Chokladfabriken´s Episkey i pet. Mest bara för att jag vill visa henne för den jag köpte mamman av. Jag tror inte hon har så jättestora chanser med sin knotiga rumpa men hon är i perfekt form för övrigt och väldigt trevlig och orädd.
Duetten´s Uffington ( Uffe ) i pet. Han följde inte med sist för att jag var lite tramsig och bara ville ha egenuppfödda djur med då när jag precis fått uppfödarnamnet och att han hade Nossvamp (nosstreck) nu är det nästan borta och han är ju väldigt vacker den grisen! Han har ju också ett silver… vi vill ha fler!

Bra att du påminde! Måste ju skicka in min anmälan också!

Jag och en klasskompis ska dit för skolan och vårat projektarbete. Ska kanske ställa egna marsvin i pet och kanske några av skolans. :)
#4 Får pussa på Babinski nån annan gång :-)
Nyss bestämde jag att vi åker dit, har anmält och satt in pengar.
Insåg när jag höll på att skriva att det blir en familj med pappa och halvsyskon. Det får bli så. Ville ha med 4 stycken, men de i övriga gänget är antingen för små, för tjocka, för ungdomliga eller sitter med hanar.
Så det blir Chokladfabrikens Imperio samt hans telningar Bainbridge, Climp och Celcius. Celcius är till salu, får följa med och visa upp sig han med i väntan på ny husse/matte.
Ser fram emot att åka till Badeboda
Jag ska skicka in min anmälan på fredag, ute i sista minuten som vanligt. 
Mosaique´s Arwin har tappat de mesta av sina oönskade hår på ryggen och ska ställas i ras.
Chokladfabriken´s Mundungus ska ställas i pet och kanske ska hans burkompis Chester ställas i pet också.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

hhmmm…ska jag åka eller ska jg inte?har inte så mycket å ställa å upp i ottan .. ska jag?
Jag kommer. Har egentligen inget att ställa, men eftersom jag för länge sedan köpt tågbiljetter till denna helg har jag ändå anmält junioren Myosotis Carlisle som är till salu.
Han fick fin kritik senast i Kallhäll, och nu har han biffat på sig lite också så han kommer att bli jättefin lagom till 12 december.
Aldrig varit på en utställning. Nu får jag lov och fråga, måste jag anmäla mig för bara komma och kolla? ^^

nej kolla e gratis å roligt..bara å komma
#12, hm får se om jag kommer förbi ^^
Uff, jag min segpropp har inte anmält. Får väl se till att göra det bums. Har fyra tänkbara. Tre är självskrivna medan en konkurrerar med en av de andra och förmodligen inte har någon chans. Samtidigt vet man ju inte hur domaren dömer… Det kanske blir allihop ändå.

3 anmälda till petklass.Kör nån white,golden trio i västerås denna ggr.två töser å en pöjk.

åh jag bor ju i västerås och hade velat gå dit och titta, men det är samma dag som HUND2009 utställningen i sthl så nu kan jag inte bestämma mig
Har ni andra fått bekräftelsen? Det är torsdag och jag har inte fått min! Den ligger inte i spamlådan denna gång…
Jahaja då är det nåt strul… blä.
Nu har jag ringt och vi var med skönt. Ses i Badelunda!
Man vill ju inte ha trimat i onödan…
Ses imorgon! Jag påbörjar min resa i eftermiddag. Allt badat, packat och klart därhemma, ska bara stoppa in djuren i transporterna och rusa till tåget.

Jag kommer bara för att leverera lite djur, inte ställa ut. Så nån vänlig själ får gärna stryka mina 2 anmälda, en petthona och en self i ras =)

Jag badade en gris igår och ska nu ta itu med resternade. :-)
#23 Jag med… en badad 4 more to go…
Så velar jag hit och dit. Ska jag eller ska jag inte ta med Kingsly och Mervolo som är till salu…? jag tror det i så fall gott folk finns det två goda vänner och fantastiskt lovande Petstjärnor att köpa i Badelunda, vilket erbjudande va!?
Jag hade tänkt åka ditt men när Sebbe och Snuttan dog så strök jag dem planerna. Kanske att jag ställer på någon annan utställning någon annan gång ;)
Jag får tyvärr ställa in Västerås resan. 
Jag har blivit sjuk och dessutom har bilen gått sönder. 
Tråkigt, verkar inte som om det blir någon utställning förens i mars nu.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

Vi ställer oxå in…
Till er på utställning, lycka till idag!
Hanna

Jag har varit på utställningen i dag, inte ställt något utan bara levererat djur. Så jag väntar med spänning på alla resultat!
Hoppas det gick bra för er, väntar också med spänning på resultaten :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jättenöjd med dagen!
Gp Chokladfabriken´s Ginny 91p 1/4 BIS PET 1! Nu blev hon toligen PET of the year 2009! Hon är fantastisk!
Cokladfariken´s Lily nonself junior 88p 1/1 CK. Nöjd, det är bra för en magpie!
Chokladfabriken´s Episkey 91p 2/4 silverkort!
Duetten´s Uffington 91p 2/4 silverkort!
Chokladfabriken´s Jordan 91p 3/6!
#31 - Grattis till de fina resultaten :)
Hanna
#31 Vad kul :) Grattis!
Mvh Felicia

Åh grattis till fina resultat! Ginny är verkligen fantastisk =)

Ingen mer som har nåt resultat att dela med er av???
Hur gick det för er Luneas, idipidi, Myosotis, Arinah…? :)
Mvh Felicia

För mig gick det väl rätt bra. :-)
Luneas Leanna som har dubbla veck fick 88 poäng i ras och blev BIR-jr, i pet fick hon 91p, silverkort och vann sin klass, i petfinalen placerade hon sig sen som BIS pet 7. :-)
Ixias Explorer Vanilla ställdes bara i ras där hon fick 88p, CK och blev 2/3.
Krokas fick bara 87p den här gången tyvärr. :-( Han slynglar väldigt just nu och är lång i kroppen, senf ick han även avdrag på pälsen. Domaren tyckte att den var lång…
Och lille Milton fick följa med hem igen trots min fina marknadsföring. ;-) Många föll för honom men ingen slog till.
#37 Grattis, kul att det gick så bra för Leanna :) Synd att det inte gick bättre för Krokas, men det tar ni igen nästa gång ^^
Mvh Felicia
Har du någon hemsida ? Försökt goggla men kan inte det där med att hitta rätt ^^

#39 vem menar du?
förtyligar jag menar godisgrisen sett massa fina kort på hennes chokladbebisar ^^
#41 Aha hej… nej ingen hemsida. Jag är en idiot på datorer och att jag kan skriva här är en bedrift… nejdå men jag har inte orkat göra någon hemsida.
Men jag håller med, jag har jättefina marsvin! Faktiskt är mina de sötaste på jorden! En blogg har jag där jag skriver mest om marsvinen och det finns en del bilder där. Jag kan inte ens länka så jag nöjer mig med att berätta att bloggen heter svinkonst man kan googla det gör jag… det kan jag.
är ingen höjdare heller på datorer och framförallt inte internet bloggen följer jag redan ^^