Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 3018 ggr
godisgrisen
0

Hepzibah föder!

En liten unge har kommit! Nu går jag och ser om det kommer fler!

Vasterbo
0

Åh, vad roligt! Grattis :D

godisgrisen
0

Nu kom nummer två!

Ettan är en pojke med stor vit bläs.

Nu går jag och ser om det kommer fler… två till gissar jag…

[Tisslibiie]
0

Grattis! :D

godisgrisen
0

Tyvärr blev inte resten så rolig… två döda små flickor. Den ena tog några andetag men trots att Hepzan och jag försökte få fart på henne så gick det inte. Den minsta tror jag hade varit död ett tag. Jättetråkigt men det har varit lite tveksamt sparkande i magen ingen jättefart och Hepzan har vägrat grönsaker i veckor och suttit och tryckt ibland med kisande ögon… så kanske inte allt var som det skulle.

Nåja lite lycka blev det i alla fall. Hepzibah verkar pigg och tar hand om allt. Pojkarna är små men alerta.

Nr 1. nonself black magpie hane 70g med en fin bred vit bläs och lite andra vita detaljer här o var.

Nr 2. nonself black magpie skulle jag tro fast han ser helsvart ut men det finns nog några vita strån någonstans det brukar vara så. 74 g.

Hepzibah är en supermorsa så det finns gott hopp för killarna. De är så söta! Bilder kommer när de torkat och kameran laddat.

godisgrisen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är vi!

godisgrisen
0

Sötisar!

godisgrisen
0

Rumpor. Skymtar lite fina rutor jag…

godisgrisen
0

En till!

Fridaaaa
0

Synd med tjejerna, men supergrattis till dem söta pojkarna:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Charlotta-B
0

Vad tråkigt med tjejerna!

Men vilka härlliga killar!! Grattis till dom! :D

Charlotta-B

Atensia
0

Vilka söta pojkar! Grattis :-)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

alva-m-t
0

Supersöta killar, synd med tjejerna, men du kan glädja dig åt dom två supersöta pojkarna!:)

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

Abico
0

Grattis till pojkarna!

Hanna 

Arinah
0

Gratulerar till fina grabbarna. Visst kan man ana rutor, det blir spännande att följa utvecklingen. Får han stanna kanske?

Ser med spänning fram emot nästa nedkomst :)

EvaLuna
0

Å vilka finingar! Grattis!

isblixt
0

Grattis!
Åh, jag blir mer och mer sugen varje gång jag ser magpie marsvin… De är ju så fräcka :) Nästa marsvin blir lätt en magpie för mig.

FeliciaS
0

Grattis!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

godisgrisen
0

Killarna mår bra och de har fått en halvsyster och en extra mamma. Båda mammorna är lite eländiga de har sina skäl… men de är båda hängivna mödrar och tror båda två att alla tre ungarna är deras. Så med fyra tuttar på tre ungar borde de väl få det bra!

Namntemat hos Chokladfabriken är ju Harry Potter och detta är X-kullen nu finns bara ett namn på X så det andra blir ett som har blivit över som jag gillar helt enkelt.

Den svarta killen heter Chokladfabrikens Xenophilius Lovegood och kommer att bli till salu.

Bläskillen heter Chokladfabrikens Alastor Moody och han kommer att stanna här.

Abico
0

Ååååhhh, en Xenophilius och en Moody - perfekt! :P

Hanna 

godisgrisen
0

Lille Alastor chockade mig genom att inte vilja äta… Han blev slö och jag var tvungen att stödmata honom dag och natt med fortimel. jag har ett tag haft mycket strul med mina djur och mist flera oväntade små hanar franför allt. Nu trodde jag att även Alastor skulle lämna mig… jag var förtvivlad! Men han valde livet!

godisgrisen
0

När man matar en liten unge kan man inte åta bli att bli upp över öronen förälskad i honom! Alastor min lilla älskling! Fast han blir ju lite smutsig på nosen också!

godisgrisen
0

En magpie ska ju inte ha en sådan där symetrisk bläs som Alastor har de ska ju vara delade på mittlinjen i teckningen även i ansiktet. Personligen är jag heller inte så förtjust i bläsar de gör marsvinens ansikten så smala och avlånga tycker jag men Alastors bläs är så bred att den nästan breddar hans ansikte istället… och den är fantastiskt söt! Förutom bläsen är killen väldigt vältecknad med en rent otroligt bra rygglinje! Han är fin han stannar som avelshane.

Det allra bästa är att han mår bra och växer fint. Jag vet inte varför han inte åt nu gör han det i alla fall och verkar precis så pigg och glad som en unge ska vara.

godisgrisen
0

Xenophilius han har ätit och växt och varit pigg hela tiden! En lite buse är han och otroligt söt med sin pyttelilla vita prick mitt på nosen!

godisgrisen
0

Det var inte lätt att fota Xenophilius han hade lite spring i benen gullungen.

Han är till salu!

Misarn
0

Gud vad spännande ^^

Abico
0

Alastor är sååå söt ^^
Men jag beställer en bild på den fantastiska rygglinjen, en sån vill jag se hur den ser ut :P

Hanna 

godisgrisen
0

På begäran… Dålig bild eftersom den inte visar nyanserna i de mixade partierna men man ser den knivskarpa linjen ganska bra i alla fall.

godisgrisen
0

Den här bilden är nästan lite bättre eftersom man ser att fläcken uppe i nacken också följer samma magiska linje, det är bra. Sen ska ju alla typer av fält finnas på båda sidorna och de finns rätt väl. Sidlinjerna ska vara lika raka och distinkta som rygglinjen, på Alastor är det okej men rutorna är mer ränder än rutor de vita fälten är lite smala. På magen ska det ju också finnas mittlinje och det har han också den är okej men inte perfekt. Jag hoppas att han blir mer rutig när hans kropp växer de ser ofta rätt randiga ut när de är små bebisar sen när allt tänjs ut brukar det se bättre ut.

Han är rätt fint tecknad faktiskt kanske kan han få cert och bli champion. Bläsen fäller honom lite och det tråkiga öronvecket och att öronen är korta och lätta… man kan inte få allt!

Jag verkligen älskar att hålla på med nonself magpie för att de är så himla svåra att få till! Vilken utmaning va!? En egenuppfödd champion har jag Sch Chokladfabrikens Lily. Nu kom Alastor och i en bur sitter lilla Pansy som duger att ställa i ras tyvärr miste jag fine Trevor. Ja det var alla det… nåja jag har ställt ut Luckybucket och Hepzibah också men… nja.

Det blir ju inte många som passar i rasstandarden nej då men det gör inget för varenda unge som föds här är en fantastisk gåva ändå, alla är fina! Det bästa med magpie är deras så fantastiska temperament jag har aldrig stött på några marsvin som är så aktiva, naturligt tama, orädda och nyfikna! Jag bara älskar dem!

Myosotis
0

Jätteroligt att se bilderna på Alastors ryggteckning. Grattis!

Håller verkligen med dig, både om charmen med att föda upp non-self (på våra 8 år har vi bara fått 4 st egenuppfödda champions), och om deras underbara temperament. Även mina tort'n white och lilac/golden/white är så himla mysiga till sättet. Särskilt hanarna!

[Maijah]
0

Åh GRATTIS till sötnötterna!

Abico
0

Vilken läcker rygg! Jag tycker att han är kanonfin :)

Hanna 

Aristarcos
0

Han ser jätte fin ut, hoppas han lämnar fina bebisar när han blir stor :)

Creation
0

Vilken liten snygging! :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.