HEMSKT!
Ville visa en hemsk bild av vilken djurhallning det har av Marsvinen i Peru. Var pa ett zoo igar och da hade de Marsvinen sa här som pa bilden. inget hö knappt nagot vatten och instängda i ett rum utan luftkonditionering. Usch tycker det är hemskt 
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
Ser ingen bild
Mvh Millan
ingen bild
Charlotta-B
Hejsan oj nej bilden kom inte med gick inte att ladda upp skickar en länk i stället där man kan ser bildena
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
#4 du kan inte länka till en bild på din dator, det måste var en bild på internet för att den ska visas… annars får du infoga bild genom att välja bilden du vill visa, nedan fältet Bifogad fil..
Fast dom har ju gräs. Torkat gräs är ju hö.. Fast det andra var väll kanske inte så bra.
Va bor dom i nätburar? Med nätgolv?
#8 Det är nog inte jätte ovanligt i andra länder, tyvärr. (Har sett det i sverige också..) Peru tillhör nog inte de länder som har så mkt respekt för djuren heller…
Usch, att de ska tvingas leva sådär. Men de sitter iaf inte ensamma.

Så där lever majoriteten av alla burhöns i Sverige…men det är det inte många som reagerar över….
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Jo det är ju också så som Cavia säger, därav köper jag bara ägg från frigående/eko..
Ibland är världen bra sjuk.
#11 Jo sant.

Vad jag menar med mitt inlägg är att vi kan tyvärr inte påverka djurhållningen i andra länder, däremot kan vi påverka hur djuren i vårat eget land behandlas och hålls. Klart jag oxå reagerar hur djur behandlas i andra länder…men som sagt, det är svårt att sitta och titta på en bild på marsvin i Peru, och veta att det inte finns något jag kan göra. Det är deras sätt att hålla djur, och vi i Sverige är på inget sätt bättre! Om det så är marsvin eller höns eller grisar eller vad som helst spelar ingen roll för mej.
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Om inte jag minns helt fel så är Peru ett av dom länder där marsvin är ett väldigt vanligt livsmedel. Skulle tro att det är det marsvinen är ämnade för tyvärr. Tycker ändå att dom kan ta bättre hand om dom, men precis som #10 så är det ungefär samma som Sverige behandlar sina burhöns.
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

#6 Vad som är ännu mer blä, förutom att de går på nätgolv (ser ut att göra i alla fall) är ju att några av de ser högdräktiga ut.