bottenmatriall.
hej jag undrar en sak kan man ha hö som bottenmatriell i deras bur?
Nej enbart hö är inget bra bottenmaterial eftersom det inte suger upp kisset bra.
Hanna
Hö suger inte upp väta som spån tex. Har man bara hö kommer bottnen att bli alldeles blöt och äcklig. Däremot kan du ha massor av hö ovanpå så de ändå kan gona in sig :-)
Det är bra att ha en massa hö på botten i buren för dem att äta och pyssla med. Men inte bra hö det blir onödigt dyrt och det suger inte upp kisset så effektivt så det kommer säkert att lukta från buren då. Jag tycker att det bästa är ett lager på ca. 6 cm kutterspån som bottenmaterial och en rejäl hög med hö ovanpå det.
dom hade stängt i alla affärer så kunnde inte få tag på sågspån , så jag beslöt mig att använda hö medans. så jag fixade buren ch la hö . Aa visst det stinker över hela huset . jag har haft det i 2 dagar nu . Imorgon åker jag och köper spån från ican tack för alla svar <3
Http://nonniie.blogg.se besök gärna och kommentera hehe xD<33
Jag har spån+tidning+hö åt min kanin då han tidigare gick på matta men sen beslöt han sig för att inte vara rumsren längre så då fick det bli så. Han kan inte gå på spån pga pälsens längd.
Dock är det väll bättre att ha halm :)
#5 tidning är det inte farligt att marsvinen får i sig tidning ifall dom biter å det? ?
#7 Man har det i botten, sedan annat ovanpå. Sedan måste man ta väck klamrana som håller ihop tidningen
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#8 vad är väck klamrarna ?
kan man inte bara tejpa tidningarna?
Häftstiften som håller ihop tidningarna.
#10 jaha ni menar så tidningarna inte öppnas på sidorna jaha
.
men ska jag tejpa tidninggarna på botten för ifall dom sprineg eller ?
#11 Nej man ska inte tejpa fast tidningarna, dem ligger kvar när man lägger halm eller spån över
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
tack för alla svar nu ska jag göra buren. xD