Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1995 ggr
Misarn
0

Update

Tänkte ge lite update om hur det går på marsvinsfronten.

Zooie och Humba går ganska bra ihop, så jag hade hoppats på att dom ska bli ett par ihop med pojken Samson. Luma har hittat ett nytt hem i Gävle dock behöver vi en transport dit så om det är någon som har vägarna förbi Borlänge och upp till Gävle får gärna höra av sigGlad

Hon som skulle köpa Peach ångrade sig och nu är Peach ev till Salu igen. Dock tänkte jag testa och se om det kanske kunde gå ihop med Humba och Zooie endå, men kan det vara så att Humba och Peach inte mobbar Zooie nu då hon har fått vuxit till sig och dom får en större bur!?

Samson har vuxit till sig ordentligt och nu börjar hans öron ramla neråt ser väldigt gulligt ut, dock har han börjat bli extremt sexuell och frustrerad såklart för att inte få gå med tjejerna och mysa till det och det kan man ju förstå men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, om 3 månader så får han ju faktist flytta in till tjejerna.

Har också försökt byggt om duren idag så tjejerna kan få gå ihop i hela stora buren men måste få låna en såg och såga till en ramp som dom kan gå upp och ner på, men när det blir klart så komemr det bli jätte tjusigt!

Så som sagt om det är någon som ska förbi Borlänge och upp till Gävle så får ni gärna höra av er, om nu kunde ta med lilla Luma och sen om ni är intresserad av Peach så får ni också gärna höra av er.

kramar maria och dalagrisarna

Misarn
0

Nu har det gått en tid sen senaste inlägget och tänkte fortsätta med en liten Update 31/12-10.

Idag var Ingela och hämtade Peach, hon har en egen uppfödning av bl.a Skinny Marsvin och jag fick en bra uppfattning av henne och hon verkade väldigt mån och kunnig om sina marsvin.

Humba, Luma och Zooie går nu tillsammans och det verkar gå väldigt bra, dock kommer våran lilla bebis hane Samson få flytta tillbaka till sin uppfödare som verkar överlycklig över det, då hon ångrade sig till viss del att hon ens sålde honom då han betydde väldigt mycket för henne och sitt barn.

Det verkar som att allt löste sig till slut och jag hoppas att det kommer vara lugnt nu på marsvinsfronten, tvi tvi ta i trä.

Humba verkar stortrivas av att vara bossen i flocken och jag tror att hon fortfarande håller på att lära sig hur hon ska kunna vara det utan att ens behöva häva sin rätt gent emot dom andra honorna.                                    Luma och Zooie verkar fortfarande vara inne på att Humba fortfarande bits och piper till lite då och då när hon närmar sig men lugnar sig snabbt när hon inte gör någonting.

I denna stund då jag sitter och skriver så ligger alla grisarna förnöjt och vilar i en rengjord bur och små tuggar lite på hö, och verkar trivas med att det är lugnt.

Angående buren så kommer vi bygga om buren en aning när Samson har flyttat tillbaka så att tjejerna får två våningar att vara på, tror det kommer bli jätte bra!

Så nu går dom tre musketörerna, tre nyanser av brunt gå tillsammans och bara njuta och nu när året lider mot sitt slut går även all turbulens med marsvinen för denhär gången också mot sitt slut och vi alla välkomnar det nya året 2011!

Från alla grisarna i Dalarna och från mig önskar vi alla ett Gott Nytt år!

Lyan
0

Hoppas verkligen att det funkar nu!

Gott nytt år!

Misarn
0

Det hoppas verkligen jag med Glad

Gott Nytt år på dig också Lyan!

Creation
0

Hoppas att det blir bra såhär! :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Misarn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, verkligen men allt verkar gå bra och Peach verkar stortrivas i en större flock då vi håller kontakten hela tiden. Alla dom kvarvarande honorna kommer bra överens och det har inte varit några otrevligheter än så länge och nu när Samson ska få flytta tillbaka så kommer vi även bygga om buren så dom får det ännu större. Känns skönt att allt löste sig och jag har verkligen tagit lärdom av allt som jag varit med om!

Bifogar en fin bild på de tre musketörerna! Glad