Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 2134 ggr
Lyan
0

Trolleri!

Nu har jag förvandlat alla mina julklappspengar (och mer därtill!) till 35 balar hö, 18 balar spån, 35kg kraftfoder, 15kg hundmat och snart 25kg luzern så nu behöver inte mina djur mat (förutom bilarna, fåglarna och ev. Mattis) på minst(!) ett halvår :-D

Det ni! Jag kan trolla!

Fast det hade varit bättre att kunna trolla fram pengar istället för bort Foten i munnen, någon som kan lära mig?

Fridaaaa
0

Jag med lära mig det Emmy, att trolla fram pengar;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

FeliciaS
0

Oj oj, fantastiskt ;) Synd bara att det är pengarna som förvandlas. När du har lärt dig förvandla sten till marsvinsmat vill jag lära mig hur man gör!

Hur stora är höbalarna?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Liinda]
0

Men visst är det en sjukt skön känsla att ha allt inköpt och att pengarna gick till något vettigt Skrattande Jag tycker det är jättekul att storhandla åt djuren. Andra kanske tycker det svider när man lägger ut flera hundra på mat, men jag sken som en sol när jag bar hem en 10 kg säck kattmat i somras. Har man liksom inte mycket pengar så känns det inte så farligt att spendera allt på djuren eftersom man ändå alltid är fattig haha Tungan ute

Lyan
0

#2 Haha, jag är nog mer benägen att hålla med Frida! Göra pengar som kan förvandlas till marsvinsmat OCH annat kul (i mitt fall veterinär, veterinär, veterinär, hade faktiskt behövt nya skor! )

De väger bara ca 10kg, köpte 50 i våras och trodde de skulle räcka vintern igenom men tji fick jag :-( Det är mest långa strån som marsvinen ratar så det går åt dubbelt så mycket som det ska

#3 Precis! När jag hade storjycken la jag julklappspengar och födelsedagspengar på hundmat, Nutro hade alltid extrapris då och så hade jag myglat till mig ett 'specialkort' så jag fick var 6:e säck gratis istället för var 11:e :-D

Fast jag är J**LIGT trött på veterinärkostnader! Hade det inte varit för dem hade jag varit RIK!!! Eller ja, så rik man blir på sjukersättning :-/

Fridaaaa
0

#4 Erkänn hade varit bra hehe :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lyan
0

Nu har jag förvandlat 1,5 bal spån till ett gerbilparadis :-D Gustav och Isak blev jätteglada! Fast nu märkte jag att deras sand var slut så blir att köpa ny sådan också