Är hon dräktig??
Mitt marsvin Mia är troligtvis dräktig men vi(Jag och min syster)Är inte helt säkra på det.Hon har 2 stora kulor på sidorna av kroppen och så kännde vi på dem och kände en rörelse som känndes som om någonting vände på sig och blev rätt säkra på att det är ungar.Hon har haft ungar tidigare och det var i slutet av november hanen som vi försökte para henne med och hanen var tillsammans med henne i 2 veckor i sträck.Lägger snart ut bild på hur hon ser ut nu.
Är det ungar??
Gud vad kul
Om du nu känner fosterrörelser måste hon ju vara över 7 veckor gången och det betyder att hon har mer eller mindre 3 veckor kvar nu. Ni måste alltså låtit henne bli omparad direkt när hon hade fött klart sina första ungar i november? Eller förstod jag fel?
Det ska man verkligen inte göra, det sliter ut hennes kropp. Honan måste få vila mellan dräktigheterna. Hanen måste bort från buren innan honan föder för direkt därefter blir honan brunstig igen.
vad roligt, men hoppas hon inte blev parad alltför tidigt sen hon födde sin kull:)
Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.
I inlägget står ju det inte att hon fick ungarna i november, utan att hon hade han sällskap i november ….eller ?
"och det var i slutet av november hanen som vi försökte para henne med och hanen var tillsammans med henne i 2 veckor "
#9 Tror samma som dig ang texten.
Ja det var som #9 jag tolkade det…