Färg?
hon ser ut att vara goldenagouti/white. Hon är crested, men eftersom du säger att hon är "stickelhårig", är hon antagligen en strävhårsblanding och inte en ren crested :-)
Goldenagouti/white crested som #1 säger. Med stickelhår, menar du det bruna och svarta eller har hon vita hår insprängt?
#1 Stickelhårig på häst är när de har vita hår insprängt i grundfärgen :-)

Goldenagouti vad något nytt :) Tusen tack!
Jag menar mer det bruna och svarta. Lustigt att hon har två färger i ett om man säger så. Stickelhårig var första bästa ord jag kom på, även om det var fel :P Jag hoppas ni förstår vad jag menar iallafall.
#3 Agouti är viltfärgen på många djur, den ger bra kamouflage när de bor i naturen :-) Om du tittar på tex kaniner ser de likadana ut, bara ljusare. Det första jag tänkte innan jag öppnade bilden var roan, då är de melerade i vitt och grundfärgen, men när jag inte såg något vitt på kroppen tänkte jag att du nog menade att hårstråna var tvåfärgde
Haha shit, jag vet ju egentligen vad stickelhår är, har hållt på med hästar hela livet i princip, kopplade inte bara
hehe, vi får skylla på att jag inte sovit något i natt

haha samma här. Hästnörd sen flera år tillbaka. Lite pinsamt :P
Fast jag är färgnörd så jag har lite försprång :-P även om jag inte kan lika mycket som andra härinne än, men marsvin, häst och hund har jag bra koll på :-D

Kan någon av er avgöra om hon dessutom är Satin eller inte? Fick lite ont i magen när jag läste om satinsjukan :((
Inte satin :)

åh, vad skönt! Tack