Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1359 ggr
Mollymys
0

Beteende

Jag har två honor som är ca 3 månader gamla. Den ena är väldigt lugn och den andra småpiper mkt och är mer upp i varv. Den lugna honan går ofta och kurrar och vaggar fram. Vad är det hon försöker göra? Är det vanligt att de bråkar mycket? De är av rasen Rex och är jättemysiga. /Lina

Fridaaaa
0

Vaggar hon med rumpan mot det andra marsvinet? Då kanske hon brunstar eller visar dominans :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

FeliciaS
0

Bråk är inte så vanligt bland honor, men det beror förstås på vad man menar med bråk. För mig är det när det ger fysiska skador :P

Kurrandet du beskriver är ett dominansbeteende, hon visar att hon bestämmer. Det är ett vanligt beteende som marsvin i högre rang gör mot de lägre stående i flocken.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Blomkrukan
0

Båda mina dansar rumba, flickor båda två. Men vid olika tillfällen… Är det också dominans?

Creation
0

#3 Det beteendet utövar dem som sagt när de visar dominans eller när de brunstar, så något av det beror det ju på.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Myosotis
0

Jag hoppas att du är 100 % säker på att båda två är honor? I värsta fall är den kurrande en hane och då har du inom kort (eller redan) en alldeles för ung marsvinshona som är dräktig…