Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 4592 ggr
[MatildaW]
0

Städat !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp, nyss städade jag buren åt grisarna, blev nöjd med resultatet och vill briljera lite med det här :P

Just nu äter dom utav det ny inköpte hö't i buren, men snart blir det nog full rulle, dom verkar uppskatta möbleringen ;)

Chippers
0

Vad fint de har! Eh, du vet att den där träröret är till för hamstrar/möss eller mindre djur va? Marsvin får knappast plats där. =D

KajsaM
0

Snyggt :)

alimina
0

Jättefint Matilda !!

[MatildaW]
0

#1. Jag har den i buren så att dom kan gnaga på den, + så har jag i gosaker, dvs grönsaker och frukt i den så får dom tänka lite innan dom får sin belöning ;) t.ex banan brukar jag ha i, eller morot, eller nå annat mumsigt, och det är en bra aktivitet :)

[MatildaW]
0

Hehe, nästan så att man skulle kunna tro att ni tror att jag är fullkomligt tokig och hejjvild av mejj :P självklart vet jag att ett marsvin inte får plats där, men har man inga marsvinsleksaker får man improvisera ^^, så som jag har gjort, köper en massa små trägrejjer och kul som bara finns för möss och gör de till en kul leksak till dom så att dom får något att göra :)

KajsaM
0

Smart Matilda! Så ska jag också göra :)

[MatildaW]
0

Hihi, tack Kajsa :)

KajsaM
0

Flört

[natalie742]
0

Fint Matilda Glad Jag har också städat åt mina gullegrisar.

[MatildaW]
0

#9. Tack tack :) det var riktigt fint i din bur med :)

shintaida
0

Vilken häftigt fin bur och inredning!

// Shintaida

[MatildaW]
0

Hihi, tack :)

FeliciaS
0

Då bidrar jag med en bild på hur det ser ut i Sera & Calypsos bur nu :) Städade igår.

Bilden är ju inte på hela buren men på det viktigaste :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[MatildaW]
0

#13. Ser ut som dom tycker om broccoli och vitkål? ;) Hihi, är lite nyfiken, vad har ud i skålen? :)

FeliciaS
0

#14 Ja, de älskar det ;) Torkade brännässlor i skålen, sista i förpackningen (bara smulor kvar) och blåbärsris :) Hihi…

Mvh Felicia

[MatildaW]
0

#15. Aaaah :D haha, här finns de ingen chans att få tag i blåbärsris längre, snön täcker ALLT :P

FeliciaS
0

#16 Åhh, vad mysigt ^^,

Har fått hem min "mysrulle" från marsvinshjälpen idag! Hjälp vad poppis ;) Ska ha den i buren nästa gång jag städar (om några dagar)!

Mvh Felicia

[MatildaW]
0

#17. Hihi, kul :D själv har jag gjort en egen "myspåse" åt mina marsvin ^^ Såg en annan medlem på iller i fokus som gjorde sånna, så jag gjorde en sån åt marsvinen, och för att den hade egen konstruktion, fick jag ett VG för den :D

FeliciaS
0

Ohh bra :)

Mvh Felicia

Marsviin
0

#9 Vad har du för botten material i din bur?

[MatildaW]
0

#20. Hon har fleece.

[natalie742]
0

#9 Jag har fleecefiltar. I kattlådan och hörntoan har jag papperspellets (ToaLätt)

Marsviin
0

Men hur fungerar det? Blir det inte väldigt äckligt? Skulle nog bli det för mig för mina bajsar och kissar överallt. Och hur städar man? Föressten hatar jag spån de kommer ju nästan över hela hustes och följer med sockarna när man går och allt.

FeliciaS
0

#23 Man får nog vänja de vid början. Är de inte rumsrena nu blir det nog svårt. Om både djur och människor tål spån är ju det bäst :) Bara å soppa… hihi… Haft spån hos marsvin här hemma sen 2000.

Mvh Felicia

[natalie742]
0

#23 funkar jättebra, mina bajsar väl lite överallt, men kissar gör dom för det mesta i kattlådan och hörntoan. Bajs å kisslådorna har jag satt längs ena kortsidan av buren, där dom mest håller till. Har även höet i kattlådan och i en hölåda på utsidan av gallret. Tycker det e toppen med kattlådan, höet håller sig oftast i den (sprids inte ut i hela buren)

Nicey_och_Smulan
0

# 25  Du har verkligen jättefina burar. har sett bilder på de i flera trådar. Beröm beröm Glad

[natalie742]
0

#26 Tack så jättemycket :-) Alltid jättekul med beröm. Men nu har jag bara en bur som jag använder. Sålde Lisas ungar för ett tag sedan så jag har bara 2 marsvin kvar nu. Det är lite jobbigt att städa bara, buren e så Väldigt stor, får knappt in den i duschen *S* Men dom trivs och har mycke plats. Har gjort om i buren lite nu, satte in en liten kattlåda till å flyttade hörntoan, så nu får dom skutta mycket. I och ur lådorna.

Lotta
0

Ni har så fint allihop…så skönt att se att ni sköter era marsvin….Ni är så duktiga =)

ciss
0

0# En sådan bur har min kompis! Jättemysigt!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Thea-Cazzy
0

#0 Vilken bur! Verkligen fin Skrattande

[MatildaW]
0

#29. Ja visst är dom, bara man inreder lite granna så blir dom helmysiga :)

#30. Ja, den är jätte bra :) och fin! Tack tack :)

Jojsan
0

#27 hur stor är din bur? den ser jättestor ut :)

ciss
0

27# Världens vackraste bur!? Gud, vad mysigt med fleece! Älskar din bur. :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KvirrZ
0

Städade idag igen :)
Så här blev det idag i buren, grisarna blev nöjda, sen efter jag fotat kom jag in med en pinne och då blev det livat Flört

- Mvh Emma

Thea-Cazzy
1

#34 Du borde bli marsvins bur inredare Flört

FeliciaS
0

#35 Hoppas inte detta låter otrevligt på något sett - för så är det verkligen inte menat. Men, vad är det för speciellt med hennes bur? En planka med hö under i ena delen av buren och ett hus i andra änden?

Visst var det fint, men inte direkt speciellt… :)

Mvh Felicia

Thea-Cazzy
0

Ett par som vi kände hade en RIKTIGT ofin bur, det fanns ett par matskålar och en vattenflaska. Så när jag ser på denna buren tänker jag bara hur fin den var jämfört med dom som vi kände ;P

Thea-Cazzy
0

Jag har inte sett någon annan bild på burar här på marsvin iFokus men dom är säkert lika fina Glad

faolin
0

Såhär ser det ut för Melvin, marsvinet som jag tog hem från veterinären. Han har bott i min garderob som blivit tillfälligt omgjord till marsvinsbur :p

Förövrigt har han hittat nytt hem nu, han flyttar dit imorgon… till en här på forumet :D

faolin
0

Och såhär ser min degus bur ut ^_^

Den rosa rosetten är inte där för att det är fint, utan för att han lärde sig öppna buren själv efter bara någon vecka :p

[MatildaW]
0

#38. Den här tråden är full av bilder på burar Flört

[natalie742]
0

#32 kommer inte riktigt ihåg hur stor min bur är,men den e verkligen stor, har svårt att få in den i duschen när den ska städas.

#33 Tack så mycket :-) jag gillar också buren. Jag tycker det funkar bra med fleece, det dammar inte så mycket som spån.

FeliciaS
0

#42 Den ser ut som en jag såg i affären, 140*70cm stor. Det kan din kanske vara?

Mvh Felicia