Giftigt??
Jag har två marsvin, Bling Bling och Sam. Men vad är igentligen giftigt för de att äta? Javet att Advokado inte är bra för de, men vad mer? Jag är rädd att min mamma kommer att ge de något giftig/inte så bra för dem. Hon ger de mat ibland när det är stressigt.

Avocado, tidlösa, vildpersilja, odört, belladonna, potatisväxter, potatisgroddar, gullregn, idegran, råa bönor, smörblomma, lökväxter är giftigt.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Överdosering av spenat är också giftigt har jag läst
Oj då. aja Tacktack :)

Varsågod 
:)
något mer ?:)

#1 Potatisväxter säger du…jag har alltid undrat om potatis ingår i den kategorin? Är potatis giftigt? 

Potatisblast och potatisar som blivit gröna är giftigta. Sen tror jag inte att marsvin gillar att äta potatis.

Dom marsvinen som jag känner gillar potatis. Men man ska inte ge för mycket potatis…. (munsvamp)

Okey så potatis som är gröna är farliga men inte vanlig "frisk" potatis? Mina marsvin har fått potatis 1-2 ggr, de äter det, inte favvorit men heller inte äckligt…

Jag kopierade det jag skrev i 1# från en hemsida, så jag vet inte.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
hmm… Okej :)

#11 haha okey då

Dom grönsakerna som inte vi vill äta (mögliga, gamla, mm) Ska man inte heller ge marsvinen, eller?

#14 Ja du har rätt. Grönsaker som är dåliga, bruna, mögliga, gamla ska man inte ge till sina marsvin!
Jag brukar köra på principen "kan jag tänka mig att äta det här?" och oftast om jag tvekar smakar jag på grönsaken, ogillar jag den så får dom det inte, men om den är helt okej och som vanligt får dom den :) Jag ger ALDRIG mina något som blivit mögligt, inte ens om typ en broccoli blivit möglig och legat i samma påse som en "frisk" broccoli, så får dom i alla fall inte den "friska" broccolin, utan jag går och köper nytt :)

#16 Praktiskt, det ska jag göra när jag får mina marsvin 
#17. Ja visst är det? :)
#7 Man kan ge lite potatis i små mänger ibland. Mina älskar potatis! De får en bit lika stor som 1 msk i månaden ungefär. Potatis innehåller väldigt mycket stärkelse som inte är så bra mot magar och munnar (marsvin) i stora mängder.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus