Årets första kull!
Ibland får man precis som man vill! Jag önskade mig en chocolate harlequin hona och fick två! Ja… och två harlequin hanar också. De är alla fyra ljuvligt söta och pigga!
Grattis duktiga mamma Lemon Lace (nonself black/cream) och pappa Vibys Nougat nonself chocolate magpie.
Hane chocolate harlequin 88g
Hona chocolate harlequin 80g
Hona chocolate harlequin 82g
Hane black harlequin 77g
Bilder kommer snart.
Vad roligt! Grattis! :-)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Vad roligt! Grattis :D
grattis! va kul!! :)
Läste precis på bloggen, åh vad kul! Grattis, grattis, grattis!
Hanna
Grattis vad roligt! :D
Vad heter din blogg?:D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Grattis vad kul!
Mvh Alexandra
Tjoooohooooooooooooooooooooo! Grattis! Jag är så stolt över Lemon och så glad för din skull!
Jag håller tummarna för att de är "hela och rena" på så sätt att de inte har något pälsriktningsfel. Kika lite extra på fötterna också, då ser du ju genast om någon har en virvel (dold eller synlig). Pälsriktningsfel ger ju inte tufty feet, men det kan ju ändå vara värt att kolla.
Bilder bilder bilder! 
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
#8 Är så glad att jag fick köpa Lemon! Hon är en go tjej och nu har hon gett mig det jag ville, yes! Har inte sett några konstigheter, bra tips tasskoll… Jag tror inte det var några tuftyfeet jag kollar alltd tassarna på de nyfödda för att se att det är lagom många tår, då såg jag inget som jag la märke till.
Okej bilder var det! Hela gänget.

Grattis!
Vilka jättefina bebisar! Verkligen jättefin teckning.

Jättegrattis!! Ljuvliga underverk!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Grattis! Det finns nog inte något finare än harlequin. Zacharias är såå söt :) Förståss också de andra!
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
OJ, hurra! Vilken kull!!! Stort grattis!
Har 1:an lite vita strån på höger baktass eller är det min skärm som ger fel färger?
Sööta 
Hanna
Åh, grattis till jättesöta bebisar :) Känner igen känslan av att det verkligen blir som man önskar, otroligt.
#13 Varför inte spara bägge så slipper du välja? ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Tack tack ja vist är de söta!
#22 Jag tror inte det men tassarna är så ljusa att det är nästan svårt att se.
#24 Nej du… mitt största problem är att mina marsvin tenderar att bli för många ändå, så max en per kull kan jag spara. Dessutom råkar jag veta att det finns en som nog gärna vill ha henne…
Oslagbart fina!
Wiiie, duktiga Lemon! Och Nougat såklart
Riktigt bra teamwork.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
#25 Fast just med tanke på risken för pälsriktningsfel skulle jag nog i ditt ställe behållt båda honorna tills vidare. Enligt min erfarenhet brukar pälsriktningsfelen visa sig när de byter bort bebispälsen ifall de inte syns från början. Så vänta minst 6 - 8 veckor innan du bestämmer dig.
#26 Jag vet
#27 Det är Arinah här på MiF som ska ha den andra så båda ska ju användas i avel, ingen av oss vill ha pälsriktningsfel. Du har helt rätt förstås att det kan dyka upp senare och du har helt rätt att vi bör vänta lite med besluten. Jobbigt men sant.
I går tog Lemon lite väl långa pauser från sina ungar som var så hungriga att de började suga på varandras öron Lemon hon låg förnöjsamt och åt hö i andra änden av buren. Inte bra. Så jag satte dem i en pytteliten fågelbur där de inte kan komma ifrån varandra. Nu funkar allt utmärkt alla ungarna snuttar och lemon är en exeplarisk mamma. Jag tror inte hon var dålig på att ta hand om dem tidigare hon förstod bara inte allvaret och gillade sina pauser och ungarna kunde inte hitta sin mamma i den stora buren. Nu kan de nog flytta tillbaka eftersom de knutit till varandra ordentligt och ungarna kan springa omkring bättre själva. Alla mår bra och de är så söta.
Flickorna har fått sina namn nu 1an heter Rose Zeller och 2an heter Zabini.
#28 Visst är det mest vettigt att vänta, och hålla tummarna att alla hårstrån ligger rätt. Det är svårt att tygla sin iver bara, speciellt med ytterligare en bild av underverken :)
De är helt fantastiskt söta, är väldigt avundsjuk. Ser fram emot när Creamba är tillräckligt stor för pojkvän.
Grattis igen!
#28 - Så det blev en liten Rose, finfint ^^
Eftersom det finns massor med fina Harry Potter-namn kvar tycker jag att din son bara får döpa en kull med datortema ;)
Hanna
Åh va kul att det blev som du ville! Ett stort GRATTIS till ungarna! 
Grattis i massor, dom är jättefina! :)
Grattis till de vackra! =)
Åh, vad söta! 
Grattis till dom små!
// Ida och marsvinen.
// Ida och marsvin.
"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"
Grattis!!
Grattis!!!
Riktigt avundsjuk.
Det e inte nes säkert att jag ska få marsvin, bara om jag sköter läxorna och får bra resultat och jag suger i allt i skolan
Så jag får väll förtsätta glädjas åt alla er som ha så underbara marsvin

Men herregud, hur söta va inte dom då???

Ååh, så rart!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
på sista bilden!
Men vilka söta knoddar då, jag vill ha en!

Lemon Race är hon efter Lova? E det så kan jag ju bli lite stolt eftersom Lova kommer från mig!
Underbart fina är dom på alla sätt och vis!
#45 Ja det kan du ge dig på! Du har all anledning att vara stolt över dessa små underverk! Liksom Binajis, Lunea och alla andra som ligger bakom Lemon Lace, hon är minst sagt en härlig totalmix!

# 46 Ja,men då såg jag rätt & då förstod jag rätt! Jösses va häftigt!! Nu blir jag lite extra stolt över oss allihopa!
Det skulle vara jättekul att se stamtavlan på dessa underverken sen!
Ojojoj…så roligt! Kram!