Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 6427 ggr
[Liinda]
0

Rucola

Kan marsvin äta det? Behöver snabbt svar! =)

Moa-16
0

Japp, eller det har jag gett mina ett flertal gånger iaf, dom lever, så ge dom det du :P

[Jessica-B]
0

Det ska tydligen råda olika åsikter om det är farligt för marsvin eller ej. Själv kan jag inte uttala mig om det. Du får helt enkelt invänta fler svar eller lita på Moa och mata dem med ruccola :)

Moa-16
0

Nja, lita inte på mig. Jag vet bara att mina marsvin äter det ibland,någon gång i månaden, och lever. Har aldrig hört någon om att det skulle vara farligt(?) Men jag tror faktiskt inte det är någon fara :)

Abico
0

Mina får ruccola när det blir över efter lunchen, det är lite delade meningar i burarna om det är ätbart eller ej ;) Det har ju en lite speciell och ibland skarp smak.

Hanna 

ho0mii3z
0

en sak jag vet är att Roukula ger marsvinen gaser, sen är ju alla marsvinsmagar olika känsliga, men ge lite och se hur just dina tar de..

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

[Liinda]
0

Jag gav dem rocula och dom gillade det :) eftersom Moa hade gett utan problem så vågade jag testa. Har nämligen fått 8 stora färdiga påsar med rocula så vill ju gärna kunna ge det till dom :)

FeliciaS
0

Det är nog ingen större fara om de gillar det. Jag har dock för mig att man varken som människa (eller marsvin) ska äta för mycket ruccola, anledningen kommer jag dock inte ihåg. Däremot är det rätt mycket kalcium i det.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Aquelegia]
0

Mina får regelbundet ruccola dem älskart ger det dock samtidigt som lite morot tex eller persiljerot/paprika/sellerie, blir alltid så nojig över grönsakerna men dem mår ju toppen så ! Innehåller bra med cvitamin gå in på humlans hemsida så finner du massa spännande saker man kan ge dem :) Allting måttligt ^^

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Sandra-B
0

Mina marsvin får ruccola relativt ofta och har fått under några år, sen min mamma upptäckte att hon gillar det- vilket hon är ensam om i huset om man bortser från marsvinen, så de får det som blir över.

Min systerdotter hade två marsvin (som dock har fått flytta tillbaka hit på grund av hennes pappas allergi) och de fick bland annat ruccola dagligen och de mådde (och mår fortfarande ;-P) hur bra som helst.

Det jag ville ha sagt är med andra ord att enligt min erfarenhet är det ingen fara att ge ruccola till marsvin :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!