Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettuppfödare
Läst 3346 ggr
Cazzos
0

Köpa marsvin

Hej! Min kompis har tidigare haft 2 marsvin, båda var systrar, dvs födda i samma kull, den ena fick de avliva i fredags förra veckan, och de har 1 marsvin kvar som också börjar bli äldre.

Marsvinet som avlivades heter Ziri och avlivades pga. någon förstoppning som veterinären inte kunde göra något åt, jag har inte fått mycket information om Ziris grund till avlivningen men hon var också gammal och slö. Det börjar hennes syster Mickis också bli.

Nu så vill de skaffa ytterligare 2 marsvin, men vet ej var de ska hitta några.

De är intresserade av att köpa 2 rex/teddy marsvin, jag vill gärna hjälpa henne att hitta en uppfödare för att jag själv också älskar marsvin men äger inga Skrattande

Hon har hittat uppfödare via nån hemsida men de har inga kullar just nu, och de planerar att köpa marsvin efter deras semester på sommaren.

Ska man kontakta några uppfödare och fråga om de har planerade kullar till efter sommaren eller ska man kika in på en uppfödarhemsda senare..?

Vad tycker ni? Vad skulle ni göra?

Misarn
0

Jag tycker verkligen att ni kan börja kolla och höra runt redan nu, ni kan ju fråga om dom väntar kullar och om dom blir leveransklara fram mot sommaren då ett marsvin ska vara minst 6 veckor innan dom säljs (om jag minns rätt)!?

Alltid bra att vara ute i god tid, det anordnas mycket utställningar också där ni kan prata personligen med uppfödarna och se deras marsvin Glad

Cazzos
0

#1 Jag hjälper min kompis att hitta marsvin, så jag kan titta runt redan nu och spara länkar åt henne Glad

Ska också kolla när de är leveransklara eftersom att du ej är säker om det är 6 veckor.. Tack Skrattande