Ni med vatten system
Jag har sätt att vissa har ett speciellt vattensystem till era marsvin. Jag själv har planer på bygga iordning det till våren. Och jag skulle gärna vela ha bilder och tips och förslag på vad jag behöver till det.
Tack på förhand!
Nu blev ja nyfiken :) vattensystem hur ?
Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna - ej smf reg
#1 - Jo nämligen det finns folk som har små slangar med nipplor i kanterna sedan upp i en ''pump'' som man har vatten i, så när dom dricker har dom alltid vatten = inga vattenflaskor att fylla på.
Jag har bara hört om en som har det, och det är Helena på Imargos. Så prata med henne. Såvitt jag vet har hon importerat hela systemet och det har varit en del problem för att få det att fungera bra, men hon kanske har kommit på hur man ska göra för att få det att fungera som bäst vid det här laget.
Hanna
Jag har också drömt om ett sånt system eftersom jag har ett starkt motstånd mot att diska vattenflaskor, tycker det är dötrist att hålla på med de där flaskorna. Men för mig skulle det nog kosta mer än det smakar, jag har ju bara åtta burar igång och alla står inte på samma ställe. Om jag någongång skulle skaffa stor en anläggning med massor av burar i samma rum är ett vattensystem det första som skulle inköpas.
Vet att Viby´s och Imargo`s har vattensystem och säkert fler. Fråga på nästa utställning så kanske du hittar någon som kan berätta om sina erfrenheter. Jag tror systemen är rätt dyra och lite meckiga att få igång men om de funkar är det säkert helt underbart.
#4 - Ska se om Lena kommer till Valbo utställningen såfall ska jag ta och prata med henne. :-)
Hej på dig.
Jag har samma system som Imargos.Har haft det nu i ca 1,5 år.
Funkar kanon men e dyrt.
Kommer från Edströms(UK).Jag kan fixa fram länken till dig!
#6 - Tack så mycket väntar på länken med otålig min! Ha det bra Mia. Kommer du till valbo? Kram!
hoppas länken funkar.
Small animals..jag kan förklara mer i Valbo!!
#8 - Tackar Mia! :-) ja du får gärna förklara mera där och så. Vi ses och hörs! Kramar..
Min bror byggde eget han har det till sina kaniner han köpte bara sånna där nipplor på granngården eller ngt sånt där vanligt djurställe så knåpade han ihop slangarna själv och fäst i en dunk kostade inte mycket alls :)
mycket intressant, ska nog fixa någe sånt :P
Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna - ej smf reg