Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 2921 ggr
Lyan
0

Överlistade!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Haha, ibland kan jag faktiskt överlista mina små rymmarmonster

alva-m-t
0

Trodde först att det var marsvinen som lät nar någon visslade, eller var det dom… I sådana fall hade dom varit genier:D

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

[Licroana]
0

Haha! :D

häftigt att den kunde vissla den dära reklamen (kommer inte på vad den är för just nu)

Lyan
0

Det är Freddie, nymfparakiten, som visslar :-D Det var han som "knackade" också

Isnona
0

hahah, jag älskar din nymfparakit ^^

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

Lyan
0

#4 Då skulle du provat att bo med honom när han kom på att han kunde vissla :-P Ett par månader var han nog helt övertygad om att han inte hette Freddie utan Håll käften Freddie! Skäms Ja… Har man ropat tyst lite artigt en kvart så…

Isnona
0

#5: Haha, jag tycker sånt är väldigt charmigt, men ja, det kan nog bli lite enformigt i längden ;)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

gickan87
0

Så snällt dem kom fram när det fanns mat :)

Men vart har du fått tag i gräs och maskrosor såhär års?

MVH Erika :)

[Strawberi]
0

#7 - tror det är inspelat i somras :-)

Emmy man får inte vara dum då blir man aldrig gammal och klok ;)

Lyan
0

Det är inspelat i somras ja :-)

Men Freddie missahandlade ju mina öron, jag bara gav igen! Nä, det vara bara en period sedan blev han jätteduktig! Nu vet han att han får inte skrika som en liten idiot. Busvisslingar och melodier får han göra hur mycket han vill så då berömmer jag, ibland dra han upp det gamla skränandet bara för att han vill ha uppmärksamhet, tittar jag på honom eller säger tyst till honom busvisslar han för då vet han att jag måste berömma honom <3

gickan87
0

Så långt tänkte jag ju inte ^^

Liten ot fråga… hur funkar det med fåglar och marsvin egentligen, anfaller inte fåglarna marsvinen? och bajsar inte dina fåglar ner överallt när dem får flyga fritt? Skäms

MVH Erika :)

Lyan
0

#10 Det är inga problem alls med fåglarna och marsvinen, visst kan jag få borsta bort någon liten bajs ibland men de brukar alltid bajsa på samma ställen :-)

De har ett utrymme på 35kvm så det finns inget de behöver konkurrera om. Marsvinen flyttar sig för fåglarna när de ska dricka eller hämtar godis men de är inte rädda för dem

Virvlan
0

dina långhåriga saker är så fina

Lyan
0

#12 Tack .-D

Fridaaaa
0

#12 Dem är ännu finare i verkligheten ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Virvlan
0

Jag funderar på att skaffa ett grått marsvin. Antingen en långhårig eller en abissinier… Är de ovanliga i grått?

Fridaaaa
0

#15 Färgen heter grey =) Den är varkens vanlig eller ovanligt =)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lyan
0

#15 Ja, de är ovanliga :-( Långhåren är på frammarsch, främst för grey tror jag men även lilac, beige är fortfarande ovanligt i Sverige. Jag hoppas på ett par kullar lilacungar detta året :-D

Abysarna vet jag inte, men jag har bara sett virvelblandisar i grått hittills

Virvlan
0

Åhh underbara.. jag vill SÅ skaffar marsvin igen =)

Lejonhjarta
0

Åååå, vad härligt det såg ut att dom äter gräs!! Vad avlägset d känns.Rynkar på näsan

chickwheels
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hälsan för halsen, bronzol.

http://www.youtube.com/watch?v=01h2HexF4t4

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

Lyan
0

#20 Ehh, va?

[Sicali83]
0

Jag har en Sheltie som jag tror är Grey och en Curly som jag har för mig är Lilac.

Lyan
0

#22 Kan du inte lägga in bild på sheltien? Var kommer hon ifrån? Alltid roligt med ovanliga färger :-D

[Sicali83]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#23# Självklart, det är Candice, som du såg i min andra tråd. Vet inte om hon är särskilt ovanlig men grå är hon iallafall med en vit tofs i nacken. Har massa bilder på henne, när hon var liten såg hon ut som en igelkott. Hon kommer dessvärre från djuraffär men jag vet lite vem som levererar till den affären så jag vet att hon är just sheltie.

Här är hon som liten.

[Sicali83]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här som vuxen.

[Sicali83]
0

Gud vad härligt det ser ut när allihop sitter och äter ihop, det är så marsvin ska ha det för att ha det allra bäst.

Vad söt den minsta var som hoppade över sist, är väldigt förtjust i ljusa marsvin. Vad är det för ras på den?

Lyan
0

#24 #25 Hon är silver- eller zobelagouti :-) Fast på andra bilden ser hon ut som ett semilånghår, första vet jag inte vad hon har gjort med frisyren :-P

#26 Tack :-D Det var Panda, en sheltie med både mina egna linjer, danskt, Eternitys, Sunseas och Vibys (tror jag) i stammen, även engelskt en bit bak, tyvärr ganska gles päls och satinbärare. Hon bor hos gnagarlover nu

[Sicali83]
0

:-) Nej fråga mig inte, hon såg precis ut som en taggig igelkott när jag köpte henne. Men där ser man, då kallas hon inte grå i färgen då.

Lyan
0

#28 Grå är hon ju men just färgen som heter grey (grå) är hon inte :-) Är hon semilånghår?

[Sicali83]
0

#29# Vad innebär semilånghår?

Lyan
0

#30 Att de inte är riktigt långhåriga utan har partier (främst fram) som har kortare päls än resten av pälsen och som inte växer så man måste klippa. Tex min Lotus har päls som jag måste klippa på bakkroppen medan det fram inte ens blir 10cm.

[Sicali83]
0

Ja hon kan nog vara semi nu när du säger det, jag ställer ju inte ut mina djur så jag klipper alltid långhåren då och då men det är främst bak man behöver klippa på Candice, fram växer det inte lika mycket.

chickwheels
0

Det är vad fågeln visslar, det var en som kommenterade att fågeln vissla "den där gamla reklamen", och hon sa att hon inte mindes vad den var för.

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

Lyan
0

#33 Ah, nu hörde jag det i slutet! Hade ingen aning om var melodin kom ifrån. En tjej som brukade hjälpa mig hos djuren började lära Freddie det och eftersom han nästan kunde allt när hon slutade vara här fortsatte jag :-) Nu har han dock ändrat den på eget bevåg och den slutar numera med en busvissling. Knasfågel :-P

[Sicali83]
0

#34# Hur lärde hon honom, visslade den och han härmade? Fåglar är roliga djur ändå.

Lyan
0

#35 Japp :-) Och Freddie har i sin tur lärt upp Charm (som inte finns med på filmen för då låg han i sin mammas bo fortfarande <3)

De visslar också alla marsvinens ljud (inklusive chirping) och härmar kakkisens "tjatter"

Lejonhjarta
0

Väldigt häftiga fåglar. Skulle gärna ha en nymf igen men har inte tid å plats just nu.

Inlägget redigerat av moderator eftersom svordom/ovårdat språk bryter mot nätverkets regler- var snäll att tänk på det i framtiden.

Lyan
0

#37 Ja, jag gillar mina små pajasar :-D Kakkisen Squeek är också rolig, det har varit lite tjafs mellan dem i vinter men det har gått över och nu busar de som bara den :-D Fast Freddie hade en period när han var rent djävlig med att skrika så ett tag trodde han typ att han hette "Håll käften Freddie!" men nu brukar det räcka att lite strängt säga Freddie… eller "tyst" så tittar han på mig och busvisslar för då vet han att jag måste berömma honom så ibland skriker han bara för att jag ska säga tyst så han kan busvissla och få beröm och uppmärksamhet :-p Charm är så liten ännu så han hakar mest på vad Freddie gör