Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 766 ggr
dreamiz
0

Ruff o Melvin

Vill bara säga välkommen till mina nya pojkar, Ruff o Melvin. Melvin har ni kanske läst om i en annan tråd här. Han flyttade hem till mig igår. Han är en underbar liten pojke, korsning sträv-långhår. Verkar himla snäll o gosig!

Ruff flyttade hit i fredags pga hans ägare ej kunde ha honom kvar. Han är korsning virvel-långhår. Även han är helt underbar o gosig o verkar himla snäll!

Båda är tre år men jag tänker ändå testa att sätta ihop dom. De ska få träffas på golvet först så får vi se om det funkar eller inte.

Foto kommer! Jag vågar mig inte på att försöka gissa vad de har för färger men kanske nån vet. Ska ta lite kort senare idag tänkte jag.

GroaLover
0

vad roligt! ska få hem en coronet-hane som ska bidra med ungar här :)

dreamiz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är ett foto på Ruff. Nån som vet vad hans färg heter? O kan man gissa vad han är för korsning? Han har som sagt virvlar men har ju även lång päls. Helmysig och trevlig är han i varje fall!

dreamiz
0

O så ett på Melvin förstås. Han är mest sträv i pälsen men ser ut att även ha lite långhår i sig. Vad heter hans färg? Eller säger man bara trefärgad?

faolin
0

Oh, vad roligt att få läsa om dem! Känns lite tomt här hemma utan Melvin, men skall bli skönt att kunna lägga in mina kläder i garderoben igen :p

Och vad fin Ruff är! Hoppas att han och Melvin skall trivas bra ihop. Ser fram emot uppdateringar :D

dreamiz
0

O ett på båda tillsammans. Kan det verkligen gå så smidigt att sätta iop två hanar på 3 år? Ruff har bott med en kanin förut o Melvin har visst bott med en marsvinshona. Idag när jag skulle släppa ihop dom på golvet så hoppas Melvin in i Ruffs bur innan jag hann hindra honom o eftersom allt gick så bra så lät jag dom vara där. De har nosat på och kollat in varandra. Melvin verkar vara den ranghöge. Snart satt båda i höet och mumsade för fullt!

FeliciaS
0

#2 Ser ut som en riktig blandning! Kanske är färgen lilac/white/golden…? Jättesuperduper söt! Skönt att allt gick bra :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

ciss
0

Tror också lilac/golden/white.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

GroaLover
0

det andra marsvinet tror jag är en alpaca..det första en sheltie eller coronet..om han har virvel i pannan dvs.

idipidi
0

Ruff ser ut som en peruan med extrarosetter, typ peruankorsning alltså. Färgen är chocolate/golden/white. Chocolate är sådär ljust på långhår. Lilac har klarröda ögon utan mörkare ton.

Den andra ser mer ut som en riktig pet och ser faktiskt också ut att vara chocolate/golden/white. Lite svårt att se på bilderna.

idipidi
0

Måste säga bara också att hanar ofta kan vara enklare att sätta ihop än honr. Man märker ofta direkt om de kommer att funka eller inte. Honor kan däremot gå och småmobbas länge.

[MatildaW]
0

#10. Hehe, jo tack, det har jag märkt med mina två nassar Räcka ut tungan

dreamiz
0

Nä nån virvel i pannan har han inte, bara pälsen som hänger ner sådär så då är han kanske en peruankorsning då.

Chocolate/golden/white låter som en bra gissning. Ögonen är inte röda som hos lilac.

Tack för hjälpen! Alltid kul att lära sig vad ens djur har för färg o vad det är för ras, även om det inte spelar någon roll.

Både Ruff o Melvin är helt underbara! De funkar fortfarande hur bra som helst ihop o båda är såna gosegrisar. Snälla o underbart trevliga. Jag är verkligen glad att jag tog hand om dom!